ترامپ: مارک میلی یک “احمق لعنتی” است.



ترامپ در یک سخنرانی در عمارت مارالاگو در فلوریدا، مارک میلی را “یک احمق لعنتی” توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در عمارت معروف خود که توسط یک سازمان محافظه کار به نام “اقدام مهم” اداره می شود، برای شرکت کنندگان در استقبال از رئیس ستاد مشترک، مارک میلی، سخنرانی کرد. افغانستان در اوت 2021، او را “احمق نفرین شده” خطاب کرد.

ترامپ در ویدئوی سخنرانی ویروسی گفت: «لحظه‌ای که افغانستان را ترک کردیم، گفتم همه چیز را می‌خواهم، یعنی باید همه چیز را از افغانستان بیرون بیاوریم و همه چیز را بیرون بیاوریم». اما وسایل زیادی آنجا گذاشتند. خیلی چیزها را آنجا گذاشتند و برگشتند.

رئیس جمهور سابق خطاب به جمعیتی که برای شنیدن سخنرانی او به مارالاگو آمده بودند، گفت: “اگر من هم رئیس جمهور بودم، همین کار را می کردم.” آیا نمی توانستند از چند صد خلبان برای پرتاب همه هواپیماها استفاده کنند؟

او مارک میلی را مسخره کرد و افزود: “هیچ وقت فراموش نمی کنم که میلی گفت: “آقا، گذاشتن وسایلت بسیار ارزان تر از بازگرداندن آنهاست.”

ترامپ به جمعیت گفت که ایالات متحده جنگنده ها و هلیکوپترهای گران قیمت زیادی را در افغانستان به جا گذاشته است و افزود که بسیاری از آنها جدید هستند. انگار تازه از جعبه بیرون آورده شده بودند.

بی بی سی گفت که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در 15 اوت، آمریکایی ها 73 جنگنده را همراه با 100 خودرو و تجهیزات دیگر در افغانستان رها کردند.

ترامپ گفت: «به نظر شما رها کردن آنها ارزان‌تر از بردن آنها به پاکستان با نیم تانک پر یا پرواز به ایالات متحده است؟» این رقابت میلی است و او یک “احمق لعنتی” است.

این اولین بار نیست که ترامپ به مارک میلی حمله می کند. همچنین در ژوئن 2021، رئیس جمهور جمهوریخواه او را به خاطر اظهارات غم انگیز و رقت انگیز در مورد “نظریه انتقادی نژاد” محکوم کرد – که نشان می دهد برتری سفیدپوستان و قدرت نژادی در طول زمان ادامه داشته است.

ماه گذشته، Insider گزارش داد که ترامپ گفته است برای جلوگیری از جنگ، میلی باید به خیانت علیه همتای چینی خود متهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید