سطح مطالبات زنان را نباید به مسائل سطحی تقلیل داد/ درمان آسیب هایی مانند طلاق و سبک زندگی رایج است.


دکتر انسیه خزعلی در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و بزرگداشت مقام زن گفت: به شما و همه مسلمانان جهان تبریک می گویم. در خشم ترکیبی شما

وی افزود: تبریک و تمایزی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از این بانوی استثنایی در مناصب مختلف دارند از یک سو و تبیین مقام پیامبر در ادامه بعثت و در از سوی دیگر، خط باطل کردن افکار جاهلانه تحقیرآمیز زنان.

خزعلی ادامه داد: همانطور که در سیره نبوی تکریم زنان با فضیلت و بزرگواری بیان شده است، خوش شانس هستیم که این میلاد به مناسبت دهه مبارک فجر است و از او می خواهیم برای غلبه بر معضلات اجتماعی به ویژه مشکلات زنان کمک کند.

معاون رئیس جمهور زنان و خانواده گفت: این روز بزرگ به حق و با شایستگی متعلق به زنان بود. بدیهی است که فاطمه (س) نه تنها برای زنان، بلکه برای همه مردان و زنان از جنبه وجودی الگوی جامعه است. زندگی، و داستان همه زنان، این بیت به زیبایی این طرح های منحصر به فرد را می ترساند.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت هفته زن و مادر تصریح کرد: از حضرت خدیجه(س) تا دختر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) و اولاد و نوادگان حضرت زینب(س) و خانم ام المبین و بسیاری از بانوان خاندان نبوی(ص) که عاقلانه راه را برای استان هموار کرد چالش ها را در شرایط سخت به شانس تبدیل کردم.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا زندگی جداگانه ای داشتند، قربانی و مشکلی که حتی بسیاری از مردان از آن جدا می شوند. زنان کشورمان در دفاع مقدس نقش بسیار سازنده ای داشتند و به عنوان یاور، پشتیبان و یاور رزمندگان حضور داشتند و اگر نبودند انقلاب اسلامی به این نقطه نمی رسید.

خزعلی تصریح کرد: شاید این نگاه خالصانه حضرت زهرا(س) و امل البنیه(س) پاسخگوی فداکاری های مادران و همسران شهدا باشد.

وی ادامه داد: ویژگی بارز همه این فعالیت ها و شگردهای تاثیرگذار تدبیر و درایت است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان حرکتی قهرمانانه یاد می کنند. زنان مورد ستایش قرآن در شرایط سخت تصمیمات بزرگ، سازنده و سنجیده گرفتند و با این اقدامات مسیر تاریخ را تغییر دادند.

خزعلی گفت: خداوند مادر و همسر شهدا را در دوران دفاع مقدس و مادرانی را که به اوج توانایی و زیبایی نرسیدند، نه فرزند چند روزه، بلکه جوان رشیدی که زندگی را زیر پای او گذاشت و به راحتی با قلبی آرام به آن ملحق شد.” خوردند و تقدیم خدا کردند و تاریخ گواه است که مادر 4 شهید نزد امام می رود و عکسی از شهدای خود را به حضور امام تقدیم می کند. امام و به امام می گوید به تو دادم. مادر ثابت قدم می گوید آنها را به امام دادم تا اشک های شما را نبینم.

وی توضیح داد: این قهرمانی ها را چگونه می توان توصیف کرد؟ شاید خشن ترین، وحشیانه ترین و مردانه ترین مرحله جنگ، حرکات مادران و همسران شهدا بود.» که در واقع حاکی از یک قدرت فوق العاده زنانه است که سرشار از مقابله با احساسات فردی و دوراندیش و دوراندیش و ترجیح رضای خداست، اما خداوند اراده ای شخصی است حتی اگر انسان با جدایی و درد زندگی کند و لذا ما ببینید با وجود همه درگیری های دنیا که زنان عامل کند شدن مقاومت و جنگ در ایران و جبهه مقاومت هستند، زنان حامیان و حتی رفقای گمنامی را تشویق می کنند که دل امام و رزمندگان نیرومند را زنده می کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور زنان با بصیرت و اقتدار نیاز داریم. در خط مقدم است و مردان باید از آنها حمایت کنند، در این مبارزه ناجوانمردانه از آنها حمایت کنند و از آنها دفاع کنند و به آنها اسلحه بدهند. برای تقویت و حفاظت از آنها، همان طور که در روزهای انقلاب با زنجیرهای انسانی محکم حضور زنان را در تظاهرات و صحنه های نبرد با شاه تقویت کردند. مطمئناً هیچ راهی برای خارج کردن آنها از خط مقدم وجود ندارد، زیرا دشمن آنها را در خانه ردیابی کرده است و اگر دشمن در قلب خانه پیروز شود، باید یک شکست بسیار تحقیرآمیز متحول شود.

خزعلی گفت: در این جنگ و رسانه اگر زنانی که در کانون خانواده قرار دارند مسلح نشوند و از خود دفاع نکنند و با سلاح های مدرن و موثر از حریم خصوصی، خانواده و دارایی خود دفاع کنند، دشمن قدم به قدم پیش خواهد رفت. به منابع انسانی ضربه بزنید. از نظر قرآن، اساس دشمن، نابودی کالاهای مادی و معنوی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز در این اردو و در نوآموزان شناختی باز هم این خود زنان هستند که اجازه نخواهند داد ارزش های والای آنها که از خدا گرفته اند تبدیل به ضد ارزش شود. آنها هستند که باید از سرمایه های بی نظیری که آفرینش به آنها داده است صرفاً و به عنوان یک مزیت نسبی دفاع کنند و نگذارند جایگاه والای مادری تنزل یابد و اعتمادی که آفرینش به نسل و تداوم شاهکار اصلی سپرده شده به آن سپرده شده است. آنها در یک مبارزه فریبنده روانپزشک شناختی و سطح خواسته های زنان کاهش می یابد. و در فضاسازی، نیازها و خواسته های واقعی زنان و دختران را نادیده گرفت، هر چند که سلاح های دشمن را هوشمندانه از او گرفت.

وی افزود: دشمن سرمایه های انسانی و معنوی جهان اسلام و قدرت نفوذ آن را به خوبی می شناخت و هدفی بر آن داشت.

کشورهای غربی حضور ورزشکاران با حجاب را ممنوع می کنند

رئیس کمیته مرکزی هفته زن و بانو گفت: اخیراً شاهد بودیم که برخی از کشورهای غربی علیرغم همه ادعاهایی که در مورد دموکراسی و تکثر هویتی و صدای فردی دارند، ورزشکاران با حجاب را ممنوع کردند. روز این نشان دهنده شدت ترس آنها از ارائه راه سومی است که روز به روز در حال توسعه و تقاضا است. البته حضور قهرمانان ورزشی کشورمان با حفظ شئونات اسلامی بر سکوهای مدال آوران بین المللی و به رسمیت شناخته شدن آنها به عنوان مقام برتر کشور برای آنها ناراحت کننده و پرهزینه است، به ویژه که این احساس به بسیاری از تیم های ورزشی بانوان جهان سرایت می کند. .

معاون زنان و خانواده گفت: الگوی جدیدی که به جهانیان نشان می‌دهد با توسعه ظرفیت‌ها می‌توان از سرمایه‌های روحی و جسمی زنان محافظت کرد و روشن است سرمایه‌دارانی که گوهر گرانبهای بدن زن را ارزان به دست آورده‌اند و لذت می‌برند. نمی گذارند با فکر و خرد بازی سوداگرانه اش را مختل کند.

خزعلی تصریح کرد: امروز وظیفه همه مردان و زنان است که در حفظ این قلعه و انجام وظایف ولایت اجتماعی خود تلاش کنند. به ویژه زنان این وظیفه را دارند که در هر دو سنگر که رهبر معظم انقلاب نقش زنان را بی بدیل می دانند، از همه توان و امکانات معنوی خود استفاده کنند و مهارت های خود را ارتقا دهند. دژ جامعه ای که باید مسیر تعالی و پیشرفت و حرکت های علمی و اقتصادی کشور را طی کند و نقش و غرور خود را گواه دهد، باعث سربلندی رهبر انقلاب و همه مردم و دژ خانواده در شرایط سخت و ویژه ای که در این دوره داریم و بحران جمعیتی که بی شک زنان جهادگر به عنوان ستون فقرات خیمه از آن رنج خواهند برد، هر دو قلعه مهم را با موفقیت توسط زنانی که ثابت کرده اند می توانند چندین کار را همزمان انجام دهند، به مقصد خواهد رساند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: معاونت زنان و خانواده برنامه جامعی برای توانمندسازی زنان و مقابله با نارضایتی ها با مأموریت رئیس جمهور برای ارتقاء و تربیت خانواده و حذف این دو حوزه دارد. از این رو با اتکا به نیروهای مردمی و زنان مخلصی که از اول انقلاب در همه سنگرها حضور داشتند و با کمک نیروهای بالقوه و واقعی و توانمندی های خود حرکت بزرگی را آغاز کردند و دست همه زنان به برادران حمایت کنند.

وی افزود: در گام اول محرومیت زدایی به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان بد مدیریت و درمان آسیب های زنانه و خانگی که یکی از مهم ترین آنها افزایش طلاق و تغییر سبک زندگی است، هرچند عوامل مختلفی در این امر دخیل است. جهت اما مهمتر و این مهمترین مسئله فرهنگی است و در فرهنگ نقش زن بسیار فراتر از مرد و تأثیرگذارتر است زیرا زن نیمی از جامعه است و نیمی دیگر را تشکیل می دهد.

خزعلی خاطرنشان کرد: بنابراین زنان را بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم، به دختر گرامی پیامبر اسلام که سنت پیامبر اسلام است، احترام بگذاریم و قدردان زحمات آنها باشیم که موتور محرکه و سرمایه ای است که اگر آنها در موقعیت مناسبی در جامعه قرار دارند، همچنین می توانند در مجامع ظاهر شوند. در سطح ملی و بین المللی بدرخشند و وظیفه مهم و راهبردی فرزندآوری و تربیت فرزندان را بر عهده بگیرند و در یک کلام فعالیت مدنی را تسریع و تسریع بخشند. حرکت کشور با تدبیر و درایت.

دیدگاهتان را بنویسید