کوالکام پشتیبانی از AV1 را به چیپ پرچمدار بعدی خود اسنپدراگون اضافه می کند


AV1 یکی از کدک های ویدیویی رایگان است گوگل به خصوص در زمینه یوتیوب و دستگاه های پخش آن یکی از طرفداران بزرگ اوست. سامسونگ از سال گذشته پشتیبانی از این کدک را به تراشه های خود اضافه کرده است. کوالکام همچنین قصد دارد در آینده از این کدک در تراشه ها پشتیبانی کند اسنپدراگون خود را اضافه کنید.

در خبرنامه جدید Entertainment، Protocol توضیح می‌دهد که کوالکام «در نظر دارد اضافه کند». پشتیبانی از AV1 این پردازنده موبایل پرچمدار آینده او، اسنپدراگون است. این نشریه در گزارش خود به ویژه برای موارد زیر در نظر گرفته شده است: پردازنده گرافیکی Adreno تراشه SM8550 نشان می دهد که نسخه جدید Snapdragon 8 Generation 1 (SM8450) خواهد بود.

کوالکام

در راستای استراتژی نامگذاری جدید کوالکام، این تراشه محتمل است اسنپدراگون 8 نسل 2 این گوشی نامیده می شود که قرار است در پایان سال 2022 عرضه شود و تا سال 2023 نمی توان انتظار داشت که این گوشی جدید با مزایای آن وارد بازار شود. چیپست های کوالکام در حال حاضر فقط از فرمت هایی مانند Dolby Vision و HDR10 + یا H.264 و H.265 پشتیبانی می کنند.

در سال 2021، سامسونگ از کدک AV1 در هر تراشه پشتیبانی خواهد کرد اگزینوس 2100 امسال اضافه شده و همچنان از آن پشتیبانی می کند. غول فناوری توضیح می دهد که با وجود این کدک، زمان پخش Exynos 2200 طولانی تر است.

الکس کاتوزیان، معاون ارشد Qualcomm Mobile اخیراً به دستورالعمل‌های این شرکت برای دو تا سه سال آینده اشاره کرد و افزود که فرصت‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. فرمت ویدئویی AV1 در چند وقت اخیر به دلیل مدل صدور مجوز بدون مجوز، توجه بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کرده است. علاوه بر یوتیوب، نتفلیکس همچنین از این کدک برای پخش محتوای با کیفیت بالاتر با پهنای باند کمتر استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید