مدودف از پایان عملیات نظامی روسیه در اوکراین خبر داد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش ریانووستی، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه از پایان عملیات نظامی روسیه در واکنش به تحریم های اروپا علیه اعضای شورای امنیت خبر داد.

وی در بیانیه ای با اشاره به تحریم ها نوشت: البته این ممنوعیت های فوق العاده چیزی را تغییر نمی دهد. حتی نادان های وزارت خارجه هم این را می فهمند. تصمیم برای آغاز عملیات نظامی برای حفاظت از دنباس به طور کامل اتخاذ خواهد شد.

مدودف در ادامه نوشت که عملیات تا زمانی ادامه خواهد یافت که همه نتایجی که رئیس جمهور روسیه به آنها اشاره کرده است “نه بیشتر و نه کمتر”.

اتحادیه اروپا دیمیتری مدودف، میخائیل میشوستین، ولادیمیر کولوکولتسف و سرگئی ایوانف را به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.

او گفت: «من معتقدم برای همه افراد باهوش آشکار است که تحریم ها افسانه و تاریخ است. من عمیقاً نسبت به این محدودیت های گسترده در مورد حقوق تبلیغات در خارج از کشور بی تفاوت هستم. می توانم دقیق تر بگویم، اما رد می کنم. من یک شهروند روسیه هستم و این گویای همه چیز است. خوب، تحریم ها دلایل واضحی دارد و آن هم به دلیل ناتوانی سیاسی ناشی از ناتوانی روسیه در تغییر مسیر است.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه همچنین نسبت به احتمال بازنگری نهایی روابط با کشورهای تحریم کننده روسیه هشدار داد و تاکید کرد که فدراسیون روسیه با مسدود کردن وجوه، پول یکدیگر را از شهروندان و شرکت های روسیه در خارج از کشور مسدود خواهد کرد. و شرکت های خارجی در روسیه از پاسخگویی.

لازم به ذکر است که صبح پنجشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این امر پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده و کشورهای غربی از ارائه ضمانت امنیتی به مسکو خودداری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید