«نمور» به روابط بین فردی می پردازد / Żenący Fakt w kinie – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



اوود قلب کارگردان فیلم سینما “ممهر درباره آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: فیلمبرداری این فیلم را از اواسط پاییز امسال آغاز کردیم. من قبلاً فیلمنامه را خوانده بودم و از آن خوشم آمد. تهیه کننده کار هم به آن علاقه مند شد و با نویسنده مذاکره کردیم تا در دو سه مرحله فیلمنامه را بازنویسی کنیم. پس از بازنویسی نهایی، تولید را شروع کردیم. برای اخذ مجوز تولید مشکل خاصی نداشتیم و بلافاصله پس از تولید انبوه شروع به کار کردیم.

توضیح در مورد محتوا و داستان فیلم “موی گفت: کار ما کار اجتماعی و خانوادگی است. مهم ترین مسئله ای که بین ما انسان ها وجود دارد، «روابط» است. هرکسی رابطه خاصی با دوست، همسایه و خواهر و برادر دارد. با توجه به شرایط و فرهنگی که داریم سعی کردیم در قالب داستان به این روایت ها نگاه کنیم.

بی عاطفه پس از حضور در فیلم «روزهای عشق و خیانت» در م جشنواره فیلم فجر هم اکنون با دومین فیلم خود به جشنواره چهلم رسیده است – تاکید کرد: اولین فیلم من جزوه این آخرین فیلمی بود که در نگاتیو ضبط شد و سپس همه فیلم ها وارد تولید دیجیتال شدند. سینمای امروز با سینمای آن دوران قابل مقایسه نیست. ساخت یک فیلم از روی نگاتیو یک پروسه تولید طولانی طول کشید و کارهای دیجیتالی که تولید انبوه امروزی می شود با این شرایط قابل مقایسه نیست.

کارگردان “مفجر با اشاره به همه انتظاراتش از جشنواره فیلم گفت: همه جشنواره های سینمایی دنیا. بر اساس مانیفست تدوین و اجرا می شود. جشنواره فیلم فجر نیز نگاه و رویکرد خاصی دارد و سعی می کند ویترینی برای فیلم هایی باشد که جدا از ساخت درست، نگاهی به معضلات اجتماعی دارند. دیدگاه این است که حتی اگر مشکل در فیلم مطرح شود، راه حلی وجود دارد. در این شرایط اگر ما به عنوان فیلمساز بخواهیم به جشنواره «فجر» نزدیک شویم، باید … بر اساس بیایید مانیفست این رویداد را جابه جا کنیم. ما باید آثاری خلق کنیم که پیشرفت کنند از نظر کیفی زندگی مردم باشید و سطح فرهنگ و روابط بین مردم را بالا ببرید. انتظار داریم جشنواره فجر عادلانه باشد و هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.

این کارگردان درباره افزایش هزینه های تولید فیلم و تراکم فیلم های تولید شده در سال های اخیر نیز گفت: مشکل اصلی سینمای ما در بخش عرضه است. البته «تقاضا» در حوزه فرهنگ و به طور مشخص در سینما نیز ضعیف است. اگه یه جوری میتونیم فرهنگ سازی اگر مخاطب بیشتر به سینما علاقه مند شود بسیاری از مشکلات حل می شود. از یک طرف تقاضا رشد می کند و عرضه محصولات نیز افزایش می یابد. شرم آور است که در کشور 85 میلیونی این تعداد سینما داریم! مردم ما عادت چندانی به تماشای فیلم در سینما ندارند و این مشکل در 2 سال گذشته بیشتر شده است. مردم از تماشای فیلم ها آرامش دارند دور هستند و سینما انگیزه ای برای بازگشت ندارد.

بی. قلب ادامه دارد بابا: از کیفیت فیلم گرفته تا تبلیغات، در این زمینه کار می کند. از یک طرف باید کیفیت فیلم ها را بالا ببریم و از طرف دیگر با افزایش تقاضا تعداد تماشاگران را افزایش دهیم تا سینما زنده بماند.

کارگردان “موی در پایان درباره تامین مالی ساخت این فیلم تاکید کرد: ما این فیلم را کاملا از بودجه مستقل تولید کردیم. ما هم مثل بقیه مردم مشکل مالی داشتیم و انگار دستمان باز نبود اما به هر حال موفق شدیم این پروژه را اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید