بحرین و رژیم صهیونیستی طرح «صلح گرم» را فاش کردند



بحرین و رژیم صهیونیستی طرحی موسوم به «استراتژی صلح مشترک» را به عنوان نقشه راه توسعه روابط خود اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، بحرین و رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مشترک از برنامه 10 ساله دوجانبه موسوم به “استراتژی مشترک صلح” خبر دادند که نقشه راهی برای توسعه روابط دو کشور است. طرفین

در بیانیه مشترک آمده است که هر دو طرف در مورد تقویت روابط راهبردی و امنیتی برای رویارویی با چالش های منطقه ای از جمله تهدیدات هسته ای، فعالیت های تروریستی، افراط گرایی مذهبی، فقر و چالش های اجتماعی گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین راه‌های تقویت همکاری‌های مدنی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور به منظور برقراری صلح و رفاه را که تضمین کننده منافع دو ملت است، بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، هر دو طرف توافق کردند که در اسرع وقت درباره توافقنامه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری مذاکره کنند و روی یک معامله مالیاتی با هم کار کنند که زیرساخت‌های لازم برای تقویت همکاری‌های تجاری را فراهم کند.

در این بیانیه آمده است: بحرین و اسرائیل برای حمایت از تجارت، سرمایه گذاری مشترک و دیدارهای متقابل وزرا و مقامات توافق کرده اند و قرار است کمیته های مشترک اقتصادی برای تقویت و توسعه همکاری های مدنی، اقتصادی و تجاری بین دو طرف ایجاد شود. .

بر اساس این بیانیه، هر دو طرف از ایجاد یک استراتژی صلح مشترک که زمینه های مورد علاقه مشترک از جمله نوآوری، امنیت غذا و آب، انرژی پایدار، خدمات بهداشتی، آموزش، تجارت و سرمایه گذاری را در اولویت قرار دهد، استقبال کردند.

این استراتژی شامل حمایت از دولت‌های منامه و تل‌آویو برای برنامه‌هایی مانند برنامه تبادل دانشجو است که روابط، گفت‌وگو و تفاهم بین جوانان هر دو طرف را تقویت می‌کند.

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز سه شنبه در منامه میزبان نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید