رنگ اتاق خواب را اینگونه تغییر دهید


دنیای سیاه و سفید دنیای خسته کننده ای است، اما دنیای رنگ ها اگر در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشیم حال و هوای لازم را برای روح و روان ما فراهم می کند.

از اتاق های سفید خسته شده اید؟ اما آیا فکر نقاشی و رنگ آمیزی دیوارهای خانه شما را ترسانده است؟ رنگ آمیزی دیوارهای خانه گاهی اوقات یک فرآیند ارزان است که می تواند تفاوت زیادی در فضای خانه شما ایجاد کند. رنگ ها تاثیر زیادی بر خلق و خوی ما دارند. همچنین می توان آن را به روشی بسیار ارزان و مقرون به صرفه انجام داد. قبل از اینکه تصمیم به انجام این کار بگیرید، بهتر است نکاتی را بدانید. نکاتی که کار را بسیار آسان تر می کند:

رنگ اتاق خواب

1- آماده سازی اتاق

برای همه ما روشن است که رنگ آمیزی یک اتاق خالی بسیار ساده تر از نقاشی یک اتاق پر از مبلمان است. اگر قصد رنگ آمیزی دارید، می توانید اتاق ها را تا حد امکان خالی کنید، مثلا وسایل را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کنید یا مبلمان سنگین و بزرگ را در مرکز اتاق قرار دهید و سپس روی آن را با نایلون بزرگ بپوشانید. ورق ها تا رنگ روی آنها پاشیده نشود. تمیز کردن سطوح دیوارها ضروری به نظر نمی رسد، اما تمیز کردن کمی دیوارها بسیار مهم است. این باعث می شود رنگی که می خواهید بهتر به دیوار بچسبد. سپس خراش ها و سوراخ ها را با بتونه بپوشانید. اطراف پنجره ها معمولا آسیب بیشتری می بینند، آن ها را نیز تعمیر کنید، کف را با پارچه استفاده نشده، روزنامه یا کاغذ رول بپوشانید تا پس از اتمام کار مجبور نباشید کف و سطوح اتاق ها را تمیز کنید.

2- رنگ مورد نظر خود را تست کنید

تشخیص اینکه می‌خواهید دیوارهایتان چه رنگی به نظر برسد و اتاق‌ها را تیره‌تر یا روشن‌تر می‌کند، سخت است. اگر رنگ خاصی در ذهن دارید، ابتدا مقدار کمی را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آن را روی قسمت خاصی از دیوار امتحان کنید و بعد از خشک شدن هم در روز و هم در شب به تناسب آن توجه کنید. در واقع رنگ شکل و حالت اولیه خود را روی دیوار نشان می دهد و تا زمانی که روی دیوار نباشد نمی توان تصمیم گرفت. اگر در مورد رنگ انتخابی خود شک دارید، می توانید چند نمونه بردارید و آنها را روی دیوارهای خود امتحان کنید تا رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.

3- رنگ آمیزی اتاق ها

گاهی اوقات رنگ ها شلوغی ایجاد می کنند، اما این نباید باعث شود که رنگ سفید را از ترس انتخاب کنید که خانه شما شلوغ و خسته کننده شود. استفاده از چندین رنگ مختلف اتاق شما را به فضایی تبدیل می کند که فضایی منحصر به فرد به شما می بخشد. برای مثال رنگ های تیره به فضا بافت و عمق بیشتری می بخشند. به خصوص اگر اتاق دارای ابعاد بزرگ و ارتفاع دیوارها زیاد باشد، به عبارت دیگر اگر اتاق مورد نظر شما کوچک است و نور طبیعی در آن وجود ندارد، بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد و احساس راحتی بیشتری کنید در واقع، شما نباید از رنگ ها بترسید، آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است، به زودی شگفت زده خواهید شد.

4- به انتهای کار نیز توجه کنید

نه تنها انتخاب رنگ بسیار مهم است، جلوه و پایان نیز مهمتر است. رنگی که انتخاب می کنید وقتی روی دیوار است نباید شما را آزار دهد، مثلا رنگ های روغنی به راحتی تمیز می شوند و مقاومت بیشتری دارند، اما سایه روشنی روی دیوارها ایجاد می کنند و شرایطی را ایجاد می کنند که ممکن است پیش بیاید. علاقه بسیاری از مردم رنگ های مات این مشکل را حل می کنند، اما بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین بهتر است از رنگ روغن با رنگ مات استفاده کنید.

5. رنگ ها ممکن است تغییر کنند

بعد از اینکه دیواری (به اندازه یک مربع) را رنگ کردید، بهتر است یک بار به تفاوت نور توجه کنید تا وقتی چراغ را روشن می‌کنید یا پرده‌ها را می‌کشید، بدانید این رنگ چگونه به نظر می‌رسد. خوشبختانه رنگ ها خیلی گران نیستند و قابل تغییر هستند. اگر رنگ انتخابی شما شلوغ است، می توانید انتخاب خود را تغییر دهید، به خصوص زمانی که قرار است روی هر چهار دیوار اتاق رنگ آمیزی شود.

6- لطفا به مقدار رنگ مورد نیاز خود توجه کنید!

هیچ چیز بدتر از این نیست که در طول فرآیند رنگ آمیزی و در حین کار، رنگ را نیمه کاره رها کنید، به خصوص زمانی که از رنگ های ترکیبی خود استفاده می کنید. می توانید مقدار رنگ مورد نیاز خود را تخمین بزنید، دیوارها را از بالا به پایین اندازه گیری کنید و چند بار روی دیوار رنگ کنید، گاهی یک بار رنگ آمیزی کافی است و گاهی باید 2-3 بار دیوار را رنگ کنید. رنگ کردن معمولاً دیوارها باید دو بار رنگ شوند، بنابراین بسته به اندازه دیوارها و تعداد تابلوها، مقدار مناسب رنگ را تهیه کنید.

7- جلوی غلتک از برس استفاده کنید

البته رنگ آمیزی تمام گوشه ها و لبه ها با غلتک غیرممکن است، بهتر است آن را به قسمت آخر منتقل نکنید، ابتدا گوشه ها و لبه ها را با قلم مو مناسب رنگ کنید و سپس از غلتک استفاده کنید. برای جلوگیری از ریزش مو و چسبیدن آن به دیوار با رنگ، از یک برس با کیفیت بالا استفاده کنید.

8- از رول صحیح استفاده کنید

غلطک های رنگ پشمی هستند و باعث می شوند رنگ بیشتر به دیوارها بچسبد. می‌توانید برخی از کناره‌ها و لبه‌ها را بپیچید تا در حین استفاده از غلتک، قسمت‌های دیگر لکه نشوند. گاهی اوقات یک شی به غلتک می چسبد و جلوه نقاشی را ناخوشایند می کند، حتما سطح غلتک را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید