مورچه آزتک آسیب وارده به بدن درخت میزبان خود را ترمیم می کند


موسسه تحقیقات همسانی اسمیتسونیان (STRI) پاناما پس از انجام آزمایش، گروهی از دانش آموزان متوجه شدند که مورچه آلفاری آزتک در همزیستی مسالمت آمیز با عقرب ها، در ازای حیات در بدن این درختان، زخم های وارده بر آنها را التیام بخشید.

دانش آموز برای اولین بار در حین بازی متوجه سوراخی در بدنه تیرکمان شد درخت عقرب ایجاد شده در کمتر از 24 ساعت بازسازی شده است. او و پنج نفر از دوستانش که از این موضوع شگفت زده شده بودند، آزمایشی را روی چندین درخت دیگر انجام دادند و نتیجه مشابهی را مشاهده کردند. در نهایت، موسسه اسمیتسونیان یک مقاله تحقیقاتی در مورد این مطالعه انجام داد و نتایج مکتوب آن را در مجله تحقیقات Hymenoptera منتشر کرد.

مورچه های آزتک آلفاری خانه های خود را در داخل و از تنه این درختان می سازند آب میوه مغذی آنها استفاده می کنند. در عوض، گیاهخواران اجازه ندارند به درختان آسیب برسانند و اگر بخشی از درخت آسیب ببیند، می توانند به سرعت به درختان آسیب بزنند. تعمیر انجام دادن. ویلیام ویزلو، تبارشناس STRI گفت: “من کاملاً از نتایج تحقیق شگفت زده شدم و تحت تأثیر روش ساده ای که دانش آموزان با ایده تعمیر خانه مورچه ها آزمایش کردند، قرار گرفتم.”

دانش آموزانی که روی مورچه های آزتک تحقیق می کنند

مورچه آزتک از لانه خود محافظت می کند

این امر به ویژه زمانی صادق است که کلونی مورچه ها در نزدیکی مجروحان و تخم های آنها، لاروها یا شفیره ها در معرض خطر هستند. فرآیند ترمیم با مواد موجود در خود درخت انجام می شود، اما روند همیشه یکسان نیست. در واقع فقط هر 22 سوراخ 14 سوراخ تعمیر خواهد شد. بنابراین، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مورچه های آزتک پس از ورود به درختان عقرب منافذی را می بندند که از این طریق می توان نتیجه گرفت که هدف اصلی بیشتر کمک به درخت است تا کمک. امنیت مال خودشونه این را رفتار مورچه های دیگر نیز تأیید می کند: آنها در طول آزمایش قبل از تعمیر درخت، تخم های خود را می گذارند. افراد آواره آنها انجام دادند. بنابراین، این امکان وجود دارد که اعضای آسیب پذیر کلنی در صورت عدم تعمیر سوراخ ها در معرض خطر قرار نگرفته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید