اپل احتمالا امسال از چهار مک جدید با تراشه M2 رونمایی خواهد کرد


مارک گارمنیک کاوشگر معروف در صنعت موبایل، در آخرین پیش بینی های خود اعلام کرد که اپل امسال از چندین کامپیوتر مک جدید مبتنی بر M2 رونمایی خواهد کرد. به گفته وارگ، گارمان در سال جاری منتظر یک مک بوک پرو 13 اینچی، یک مک مینی، یک آی مک 24 اینچی و یک مک بوک ایر بازطراحی شده با پردازنده معرفی نشده است. M2 باشید.

اپل تاکنون هیچ اشاره‌ای به پیشرفت‌های مورد انتظار در تراشه M2 نکرده است، اما Garman می‌گوید این تراشه قرار است کمی سریع‌تر از تراشه M1 باشد و از همان معماری هشت هسته‌ای استفاده کند. با این حال، تعداد هسته های گرافیکی M2 می تواند از هفت یا هشت به 9 یا 10 افزایش یابد.

گارمن اضافه می کند که ممکن است اپل نسخه های Pro و Max تراشه M2 را در سال 2023 مشابه M1 معرفی کند. سال آینده نیز شاهد معرفی تراشه M3 خواهیم بود.

بیش از یک سال از نمایش اولین تراشه اختصاصی اپل برای رایانه های مک می گذرد. اپل چند ماه پیش تراشه های M1 Max و M1 Pro را نیز معرفی کرد. در معرفی M1، اپل اعلام کرد که قصد دارد طی دو سال آینده انتقال از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های خود را تکمیل کند. با گذشت زمان، اپل به طور فزاینده ای از اینتل فاصله می گیرد و اکنون تنها تعداد کمی از مک ها هنوز از تراشه اینتل استفاده می کنند.

مقالات مرتبط:

گارمن انتظار دارد iMac Pro بزرگتر جایگزین iMac Pro 27 اینچی فعلی با تراشه M1 Max یا M1 Pro شود. به گفته گارمان، یک مدل مشابه مک پرو «با معادل دو یا چهار تراشه M1 Max» نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. اپل قبلاً مک مینی را با تراشه M1 عرضه کرده است و گارمان انتظار دارد امسال شاهد مدل‌های جدیدی با تراشه‌های M1 Pro و M2 باشد.

به گفته گارمن، اپل مک های جدید خود را در مارس 2022 (1400 و آوریل 1401)، سپس می 2022 (مه و ژوئن 1401) یا ژوئن 2022 (ژوئن و جولای 1401) معرفی خواهد کرد.

شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد نسل سوم آیفون SE با پشتیبانی از 5G، نسل بعدی iPad Air با پشتیبانی از 5G و احتمالاً یک مک جدید را در رویداد 8 مارس معرفی کند. همچنین انتظار داریم که iOS 15.4 در ماه مارس عرضه شود. اپل واچ 8 و سری آیفون 14 در حال حاضر معرفی نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید