نصب دوربین روی لباس محیط بانان می تواند راهی برای کشف واقعیت باشد



این حقوقدان با بیان اینکه محدوده مناطق طبیعی و حفاظت شده را می توان با مرزهای ملی مقایسه کرد، گفت: بخشی از مشکلات محیط بانان با سرمایه گذاری در زیرساخت ها و پیشگیری حل می شود. نصب دوربین روی لباس نگهبانان، نصب مکان یاب بر روی ماشین، تجهیزات و لباس آنها می تواند راهی برای کشف حقیقت باشد.

محمدرضا نظری نژاد در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با خلاءهای قانونی موجود در خصوص محیط بانان، اظهار کرد: نهادهای بالاتر. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که اساساً وضع قوانین خاص توسط خودتان مضر است.

وی گفت: ما در فقه و اصول حقوقی قاعده ای به نام قاعده داریم. مثلاً اگر کسی برای دزدی وارد خانه شود، نمی تواند ادعا کند که در آن خانه سگ دارد و گاز گرفته شده است. با توجه به مناطق حفاظت شده و ورود غیرقانونی شکارچیان غیرقانونی، فعالیت های جنگلداری را می توان با تفسیر گسترده ای از مقررات توجیه کرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اگر شخصی بدون مجوز وارد مناطق حفاظت شده شود شخصاً ضامن هرگونه خطر احتمالی است و هیچ تضمینی برای محیط بانان در این زمینه وجود ندارد. به عبارت دیگر، محدوده مناطق طبیعی و حفاظت شده را می توان با مرزهای ملی مقایسه کرد و عبور غیرقانونی از آنها را می توان تهدیدی از این دست تلقی کرد.

نظری نژاد گفت: بخشی دیگر از مشکلات زیست محیطی با سرمایه گذاری در زیرساخت ها و پیشگیری حل می شود. در بیشتر این موارد، محیط بانان به دفاع های مشروع یا عناصر مجرمانه مشروعی که با اصل منافات دارد، تکیه می کنند و وظیفه اثبات آن را بر عهده دارند. با تفسیری گسترده از اصل عملیات و ماهیت ورود متجاوزان، می توان این اصل را به نفع ادعای نگهبانان مستقر کرد و با بهبود تجهیزات و مستندات به نفع آنها، به اثبات ادعا و کشف کمک کرد. واقعیت.

به گزارش ایسنا، در سال های اخیر خلأهای قانونی و کمبود امکانات و تجهیزات برای بوم شناسان مشکلات زیادی را در زمینه حفاظت از گونه ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید