تمایل آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی



پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، هفتمین آزمایش موشکی در یک ماه گذشته از اوایل سال جاری میلادی، پنتاگون اعلام کرد که آماده مذاکره با کره شمالی بدون پیش شرط است.

به گزارش ایسنا، کره شمالی صبح یکشنبه دوربردترین موشک خود در پنج سال اخیر را آزمایش کرد. تخمین زده می شود که این موشک در ارتفاع 2000 کیلومتری پرتاب شد و به مدت 30 دقیقه در فاصله 800 کیلومتری پرواز کرد.

این هفتمین آزمایش متوالی موشکی کره شمالی در ژانویه 2022 است که به گفته کارشناسان نشان دهنده تعداد بی سابقه ای از آزمایش های تسلیحاتی در پیونگ یانگ در یک ماه است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به فاکس نیوز گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از نزدیک فعالیت های پیونگ یانگ در شبه جزیره کره را دنبال می کند و از نزدیک با متحدان کره جنوبی و ژاپن همکاری می کند.

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می داند.

کربی گفت: ما باید مطمئن شویم که متحدانمان در شبه جزیره کره قوی هستند، ما متعهد به تبدیل شبه جزیره کره به منطقه عاری از سلاح هسته ای هستیم و به مذاکرات دیپلماتیک متعهد هستیم. ما به پیونگ یانگ اطمینان دادیم که بدون هیچ پیش شرطی آماده حضور در میز مذاکره هستیم.

وی همچنین بر لزوم آمادگی آمریکا در شبه جزیره کره و منطقه در صورت اتخاذ تصمیم و رویکرد متفاوت از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرد.

یک مقام بلندپایه دولت بایدن با اشاره به درخواست کشورش برای گفتگوهای رو در رو به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم که شروع گفتگوهای جدی درست و مناسب است.

روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داد که دولت جو بایدن بارها برای مذاکره با کره شمالی تلاش کرد، اما این درخواست رد شد.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون سه دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، اما این مذاکرات نتوانست درخواست کیم برای لغو تحریم ها را برآورده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید