واکنش روسیه به ادعاهای انگلیس؛ “این بی معنی است”


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه به ادعاهای وزارت خارجه انگلیس درباره برنامه کرملین برای انتصاب فردی نزدیک به رأی اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه بامداد یکشنبه اتهامات بی اساس لندن را محکوم کرد و آنها را “بیهوده” خواند.

مسکو ادعاهای وزارت خارجه انگلیس را تلاش دیگری از سوی کشورهای غربی برای تشدید تنش در منطقه می دانست.

در این بیانیه آمده است: «اطلاعات جعلی منتشر شده توسط وزارت خارجه بریتانیا، شواهد دیگری است که نشان می‌دهد این کشورهای ناتو توسط آنگلوساکسون‌ها رهبری می‌شوند که تنش‌ها را در اطراف اوکراین تشدید می‌کنند».

پیش از این، لندن دولت روسیه را به اجرای طرحی برای انتصاب سیاستمداران حامی دولت به قدرت در اوکراین بدون ارائه هیچ مدرکی متهم کرد. (جزئیات بیشتر)

از ماه گذشته، رسانه‌های آمریکایی از احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری جاسوسی کردند که منجر به تشدید تنش‌ها در شرق اروپا شد. روسیه قویا این اتهامات را رد کرد، اما اصرار داشت که ادامه آتش توپخانه نیروهای اوکراینی علیه منطقه خودمختار روسی زبان واکنش مسکو را برانگیزد.

به منظور کاهش تنش در اطراف اوکراین، مسکو پیشنهاد کرده است که امنیت روسیه را به روسیه غربی از جمله تضمین کند عدم گسترش ائتلاف نظامی ناتو به مرزهای آن و خروج نیروهای ناتو از منطقه. هفته گذشته، یک نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو برای بحث در مورد این پیشنهادها ملاقات کرد، اما در نهایت غرب آنها را رد کرد.

روز جمعه، ارتش بریتانیا یک تیپ عملیات ویژه را به اوکراین فرستاد تا به سربازان کی یف نحوه استفاده از سلاح های جدید ضد تانک برای کمک به مقابله با تهدیدات احتمالی اوکراین را آموزش دهد.

انتهای پیام/



آن را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید