بسیاری از مردم از خوردن گوشت تولید شده در آزمایشگاه متنفرند


گوشتی که در آزمایشگاه رشد می‌کند می‌تواند نسبت به روش‌های فعلی کشاورزی سازگارتر با محیط‌زیست باشد. با این حال، یک مطالعه جدید یک مشکل را نشان می دهد: بسیاری از مردم ایده خوردن این گوشت را دوست ندارند.

در اینجا ما در مورد گوشت تولید شده در آزمایشگاه با استفاده از سلول های ماهیچه ای حیوانی واقعی صحبت می کنیم. در مطالعه‌ای روی 1587 داوطلب، تقریباً 35 درصد از کسانی که گوشت می‌خوردند و 55 درصد از افرادی که رژیم گیاه‌خواری را دنبال می‌کردند، گزارش دادند که حتی پس از چشیدن طعم گوشت پخته عصبی هستند.

بر اساس این مطالعه، ناهنجاری درک شده از گوشت پرورشی عامل مهمی در رد آن بود. البته اگر قرار است مردم این غذا را به صورت جهانی بپذیرند، باید کاری کرد تا نگرش آنها نسبت به این غذای پرورش یافته در آزمایشگاه تغییر کند. دانشمندان در مقاله خود می نویسند:

گوشت رشد یافته به عنوان یک غذای جدید که مردم قبلا هرگز با آن روبرو نشده اند ممکن است مورد سوال قرار گیرد زیرا غیرطبیعی، خارجی و احتمالاً چند رنگ به نظر می رسد.

محققان با استفاده از گروهی از گوشتخواران و گیاهخواران، مجموعه ای از آزمایش ها را انجام دادند و از شرکت کنندگان پرسیدند که چگونه به ایده مصرف گوشت پرورشی بر اساس اشاره کوتاهی به این نوع گوشت و نحوه تهیه آن واکنش نشان می دهند.

همچنین از شرکت کنندگان پرسیده شد که چه چیزی باعث می شود از این غذا اجتناب کنند. از آن‌ها خواسته شد تا پاسخ‌های خود را به جملاتی مانند «گوشت مصنوعی به‌نظر می‌رسد» و «احساس می‌کنم دارم چیزی حیوانی می‌خورم» رتبه‌بندی کنند تا دلایل واکنش نفرت‌انگیز به گوشت مشخص شود.

مقالات مرتبط:

به گفته محققان، باید با این تصور که گوشت پرورشی غیرطبیعی است مبارزه کرد. این پاسخ مشترک همه داوطلبان بود. با این حال، واکنش‌ها بین کسانی که گوشت می‌خوردند و کسانی که گوشت نمی‌خوردند متفاوت بود. یک مطالعه جدید مشکل جذابیت غذای تهیه شده در آزمایشگاه را برای گوشتخواران و سایر گوشتخواران برجسته می کند. گروه اول آن را به اندازه کافی گوشت نمی شناسند. از طرف دیگر گروه دوم فکر می کنند که بسیار شبیه گوشت است.

نشانه هایی وجود دارد که نگرش نسبت به گوشت پرورشی را می توان با نحوه توصیف و ترویج آن تغییر داد. به عنوان مثال، توصیف آن به عنوان غذایی که شبیه گوشت حیوانات است، نفرت از گوشتخواران را کاهش داده است. ناگفته نماند که نفرت گیاهخواران را افزایش داد. دانشمندان می نویسند:

ارزیابی‌های شناختی مختلف از گوشت پرورشی می‌تواند پاسخ‌های احساسی مشابهی را در گیاهخواران و گوشتخواران ایجاد کند. شناسایی مبنای این پاسخ نفرت می تواند برای درک اینکه چرا مردم گوشت ذبح شده را نمی پذیرند، حیاتی باشد. محصولاتی که آماده ایجاد آینده ای انسانی تر، سالم تر و پایدارتر هستند.

جایگزینی روش‌های پرورش موجود با فرآیندهای تولید گوشت پرورشی، میزان آب مصرفی و میزان گازهای گلخانه‌ای منتشر شده در جو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی در حیوانات را کاهش می‌دهد.

واکنش مصرف کنندگان به گوشت پرورشی قبلاً برای عواملی مانند قیمت محصولات و بی اعتمادی دانشمندان مواد غذایی و همچنین احساس بی میلی به خوردن گوشت تولید شده در آزمایشگاه بررسی شده بود.

گوشت رشد یافته هنوز در بسیاری از مناطق در دسترس عموم نیست. با این حال، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک اتفاق بیفتد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اکثر ما برای سیر شدن از غذای خود زمان صرف می کنیم. دانشمندان توضیح می دهند:

درک قضاوت های اساسی که باعث این واکنش نفرت می شود برای ترویج مصرف پایدار بسیار مهم است. تغییر از گوشت تولید شده سنتی به گوشت آزمایشگاهی دارای مزایای زیست محیطی، بهداشتی و اخلاقی زیادی است.

این مطالعه در مجله Environmental Psychology منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید