بیانیه عربستان و فرانسه: تسلیحات باید صرفاً در دست دولت لبنان باقی بماند



در پی سفر رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی، دو کشور با صدور بیانیه ای مشترک بر لزوم انحصار تسلیحات در دست دولت لبنان تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز شنبه پس از دیدار با شاهزاده سعودی محمد بن سلمان در جده بیانیه مشترکی صادر کرد و گفت: صلح ملی و مدنی در لبنان و محدودیت تسلیحات به نهادهای دولتی لبنان ضروری است.

وی افزود: نتایج مثبت به دست آمده و گسترش همکاری های عربستان سعودی با لبنان در زمینه های مختلف و همچنین تقویت همکاری های اقتصادی و تبادل اطلاعات و همچنین توسعه ظرفیت های انسانی و استفاده از فرصت های حاصل از برنامه چشم انداز را تحسین می کنیم. 2030» در بیانیه مشترکی گفته شد و ما بر سر برنامه اقتصادی فرانسه برای سال 2030 به توافق رسیدیم. «ما بر اهمیت پایبندی به اصول کنوانسیون چارچوب تغییرات آب و هوا و توافقنامه آب و هوای پاریس و لزوم توسعه و اجرای این توافق تاکید می کنیم. “

در بخشی دیگر از بیانیه عربستان و فرانسه، ایران بار دیگر به «ایجاد بی‌ثباتی در منطقه از طریق انتقال پهپادها و موشک‌های بالستیک به یمن» متهم شد و دو طرف نیز نسبت به «برنامه هسته‌ای» این کشور ابراز نگرانی کردند.

دو کشور بر تقویت همکاری در مبارزه با تروریسم و ​​جنایات سازمان‌یافته، تقویت گفت‌وگو برای تعمیق روابط راهبردی بین دو کشور و ارزیابی مستمر تهدیدات مشترک علیه منافع دو کشور و ثبات منطقه توافق کرده‌اند. در بیانیه ای گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید