اجراهای جشنواره تئاتر استانی گیلان نوید افق روشن در پاساکرونیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شش نمایش در مرحله پایانی سی و سومین جشنواره تئاتر استانی قرار دارد، اظهار داشت: «قصه صبر» به کارگردانی «نیما جهان بینا»، «رازها و دروغ های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی»، «واحد 22 چه» به کارگردانی رضا اخلیج خوک ها به کارگردانی رضا جوینده، سیا ریحونبه کارگردانی «رضا عباسی» و «چهاردیوری» ساخته «عبدالله بهادری» آثاری هستند که به این مرحله رسیده اند.

مصباح با بیان اینکه سه گروه نمایش های خود را در روز اول اجرا کردند، گفت: پس از حدود دو سال تعطیلی، استقبال بسیار خوبی از تماشاگران شد.

وی با اشاره به اینکه تماشاگران می توانند در دو روز اجرا به صورت رایگان از سالن های نمایش دیدن کنند، افزود: العمل ا بهداشت رعایت می شود و از همه بینندگان خواسته می شود در حین اجرا از ماسک استفاده کنند.

مصباح ادامه داد: از صبح امروز در دومین روز اجرا سه نمایش خلیج خوک ها به کارگردانی رضا جوینده، داستان صبور بودن به کارگردانی نیما جهانبین و چهار دیواری به کارگردانی عبدالله بهادری» ساخته شدند. و بمان.

افتخار، دانش و تمایز هنری ملاک انتخاب هیات داوران جشنواره تئاتر استانی است.

نماینده مردم ارشاد در حوزه هنری و سینمای گیلان نیز به یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی پرداخت و تاکید کرد: تمامی برنامه های هنری هنر و سینمای گیلان ارشاد گیلان در سال جاری به ویژه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی به این روحانی مبارز اختصاص دارد.

مصباح افزود: اجرای این صحنه امسال توسط سه استاد برجسته تئاتر و نمایش کشور و استان، آقایان پیام دهکردی، فرامرز طالبی و مهرداد هنرمند داوری می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نکات بسیار مهم برای کرسی سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان در انتخاب داوران، استقلال و افتخار داوران بود، گفت: افتخار داوران همراه با تخصص و تمایزات هنری نویدبخش است. یک جشنواره خوب.” .

مصباح با بیان اینکه قطعاً افتخار داوران در مراحل داوری جشنواره برای هرکسی ثابت می شود، ادامه داد: یکی از مواردی که از داوران خواسته بود انجام دهند. ام در مورد ارزیابی آثار و توصیه درست به هنرمندان جوان گیلانی است تا در سال های آینده عملکرد بهتری داشته باشند.

معاون هنری و سینمایی گیلان ارشاد نیز به اجراهای امسال اشاره کرد و با بیان اینکه سطح اجراها بالاست افزود: گیلان مساوی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید