Google Photos Feature Locked Folder در گوشی‌های Android بیشتری در دسترس است


اوایل سال جاری، گوگل از ویژگی Lock Folder برای گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را از Google Photos مخفی کنند. بر اساس گزارش های منتشر شده، این قابلیت هم اکنون در گوشی های دیگر نیز موجود است.

گوگل در ماه سپتامبر اعلام کرد که قصد دارد به زودی این ویژگی را برای گوشی های اندرویدی بیشتری عرضه کند و ظاهراً برخی از گوشی های سامسونگ و وان پلاس اکنون با این ویژگی عرضه می شوند. همچنین، برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل، طبق آزمایش، اکنون آن را دریافت کرده‌اند.

یک ویژگی امنیتی جدید گوگل به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها یا ویدیوهای خاصی را انتخاب کرده و آنها را به یک پوشه رمزگذاری شده منتقل کنند. این اطلاعات کاربر را از صفحه اصلی حذف می کند و در فضای ابری محافظت شده ذخیره می شود. همچنین، نمی‌توانید در این پوشه محافظت‌شده به اشتراک بگذارید، اسکرین‌شات بگیرید یا ویدیو ضبط کنید.

البته گوگل تاکید می کند که عکس های ذخیره شده در این پوشه در فضای ابری بایگانی نمی شوند و اگر کاربران اپلیکیشن گوگل فوتوز را حذف کنند، عکس ها نیز حذف خواهند شد.

به گفته گوگل، این قابلیت هم اکنون برای گوشی هایی که از اندروید 6 به بالا پشتیبانی می کنند در دسترس است و اوایل سال آینده در نسخه iOS گوگل فوتوز در دسترس خواهد بود. برای استفاده از این قابلیت، پس از ورود به Google Photos، از سربرگ «کتابخانه» گزینه «ابزار» را انتخاب کرده و گزینه «پوشه قفل شده» در پایین لیست ظاهر می شود.

با این حال، برخی از کاربران گزارش داده اند که هنوز ویژگی امنیتی گوگل را دریافت نکرده اند، بنابراین ممکن است کمی بعد برای شما فعال شود. حتی اگر آخرین نسخه برنامه Google Photos را دانلود کرده باشید، به نظر می رسد که گزینه Locked Folder پس از به روز رسانی در سرور سرویس Google Play ظاهر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید