نکاتی برای استفاده بهتر از بخاری خودرو


زمستان است و سیستم تهویه مطبوع باید بعد از چند ماه استراحت ماشین را گرم کند. معمولا در فصل بهار و پاییز از سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو کمتر استفاده می شود اما در تابستان و زمستان فشار زیادی به آن وارد می شود.

برخی از رانندگان همیشه گلایه دارند که سیستم گرمایشی خودروشان خوب کار نمی کند و همیشه معیوب است. در این گزارش می خواهیم به شما کمک کنیم تا در این فصل سرد بهترین استفاده را از بخاری ماشین خود ببرید.

حرکت

ماشین های امروزی قبل از رانندگی زمان زیادی برای گرم شدن نیاز ندارند، اما هنوز در همه ماشین ها مدتی طول می کشد تا موتور گرم شود و اگر خیلی سریعتر حرکت کنید، موتور گرم می شود.

برای گرم کردن موتور و بخاری باید حرکت کنید، هر چه سریعتر حرکت کنید، موتور سریعتر کار می کند و سریعتر گرم می شود.

کلید تهویه مطبوع را روشن کنید

بسیاری از افراد در زمستان از تهویه مطبوع استفاده نمی کنند زیرا فقط برای خنک کردن خودرو استفاده می شود. اما واقعیت چیز دیگری است. با استفاده از کلید A/C، کمپرسور تهویه مطبوع روشن می شود، به طوری که رطوبت در فضای کابین کاهش می یابد. غیرفعال کردن این دکمه اغلب باعث تبخیر شیشه می شود. حتی زمانی که می خواهید هوای گرم در ماشین خود داشته باشید، آن کلید را روشن کنید و اجازه دهید رطوبت برود و هوای بهتری را تنفس کنید.

وقتی هوای بیرون خیلی سرد است کمپرسور زیاد فعال نیست و بدون اینکه فشار زیادی به موتور ماشین وارد کند به طور خودکار روشن و خاموش می شود.

پنجره را کمی باز کنید

اگر چند سرنشین در ماشین خود دارید و بخاری را روشن می کنید، حتی روشن کردن کلید تهویه مطبوع نیز نمی تواند بخار پنجره ها را از بین ببرد. از آنجایی که بخار روی شیشه جلو می تواند بسیار خطرناک باشد، بهتر است پنجره را کمی باز کنید تا هوای داخل خودرو جاری شود و در عین حال بخار شیشه جلو از بین برود.

بخاری رایگان است

در تابستان روشن کردن کمپرسور یا کلید تهویه مطبوع برای خیلی ها به دلیل هوای گرم بیرون و فشاری که به موتور خودرو وارد می شود به صرفه نیست، زیرا مصرف سوخت را چندین برابر می کند، اما در زمستان حتی روشن کردن این کلید افزایش می یابد. برنده نمی شود.

همچنین به یاد داشته باشید که بخاری مجبور نیست گرما تولید کند و گرما را از موتور خودرو دریافت می کند، پس با خیال راحت آن را روشن کنید و با تنظیم سوپاپ ها و سرعت مناسب، گرمای تمام قسمت های خودرو را تامین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید