عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021


دیروز آخرین و تنها خورشید گرفتگی کامل در سال 2021 رخ داد که فقط از قطب جنوب زمینی قابل مشاهده بود، بنابراین دانشمندان برای دیدن این رویداد نادر به ته زمین رفتند و تصاویری از آنچه دیدند را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دیروز ماه در خلال تنها خورشید گرفتگی کامل امسال از خورشید گذشت. این یک منظره خیره کننده بود، اما فقط برای تعداد کمی قابل مشاهده بود، زیرا فقط در قطب جنوب کاملاً قابل مشاهده بود.

مسیر کلی کسوف کامل، خط باریکی بود که در آن سایه ماه با سطح زمین برخورد کرد و در قسمتی دورافتاده از قطب جنوب که ناظران انسانی نسبتاً کمی آن را دیده بودند، رخ داد.

با این حال، کسوف تا حدی در بخش‌هایی از St. هلنا، نامیبیا، لسوتو، آفریقای جنوبی، جورجیا جنوبی و هاوایی (ساندویچ)، جزایر کروزت، جزایر فالکلند، شیلی، نیوزیلند و استرالیا.

با این حال، دانشمندان کنجکاو به مناطق خشن قطب جنوب سفر کرده اند تا خورشید گرفتگی کامل را مشاهده کنند و تصاویری که می بینید را ثبت و منتشر کنند.

عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

بیشتر این عکس ها توسط عکاس فیلیپ تروبا گرفته شده است که به همراه گروه کوچکی از دانشمندان شیلیایی و آمریکایی، کسوف کامل را از یخچال یونیون در قطب جنوب مشاهده کردند.

عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

فاز کلی کسوف حدود دو دقیقه به طول انجامید، که زمان ارزشمندی برای دانشمندان برای عکاسی از ماه و خورشید بود تا هم جرم و هم اثرات این گونه گرفتگی ها را بر روی زمین مطالعه کنند.

در طی یک خورشید گرفتگی، ناحیه بیرونی جو خورشید که به عنوان تاج شناخته می شود، می تواند توسط دانشمندان در یک موقعیت نادر برای تحقیق مشاهده شود، زیرا ناسا می گوید که تاج معمولاً برای صفحه درخشان خورشید نامرئی است.

عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

اندکی پس از خسوف کامل، تصویر طلوع خورشید از سطح تاریک خورشید را نشان می دهد.

در هنگام خورشید گرفتگی، ماه مستقیماً بین زمین و خورشید قرار می گیرد و سایه آن بر روی زمین می افتد. این تنظیم که فقط در مرحله ماه جدید رخ می دهد، سایه ماه را بر قسمت کوچکی از زمین می اندازد و افراد در آن سایه، خورشید گرفتگی کامل را می بینند. اما کسانی که خارج از یک نوار باریک هستند، که طول آن با هر ماه گرفتگی متفاوت است، ممکن است تا حدی تماشاگر باشند.

عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

از آنجایی که مدار ماه مایل به خورشید است، خورشید گرفتگی هر ماه در طول “ماه نو” اتفاق نمی افتد.

با پیشرفت ماه گرفتگی کامل، ماه به تدریج قرص خورشید را بیشتر و بیشتر می پوشاند و تنها یک برش باقی می ماند که در این تصویر قابل مشاهده است.

عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

درست پس از لحظه کسوف کامل، نور خورشید از پشت ماه بیرون آمد و این منظره خیره کننده را ایجاد کرد. این رویداد به دلیل شباهت آن به جواهرات به «اثر حلقه الماس» معروف است.

پس از آن ماه به عبور از مقابل خورشید ادامه داد و هلال از خورشید خارج شد.

در طول این رویداد، برخی از کشتی های تفریحی نیز ناظرانی را حمل می کردند که توانستند ماه گرفتگی را در وسط اقیانوس ببینند.

عکس های تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

لازم به ذکر است که این رویداد آخرین خورشید گرفتگی کامل تا سال ۲۰۲۳ بود. در سال 2023 خورشید گرفتگی ترکیبی رخ خواهد داد، به این معنی که هم از گرفتگی حلقوی معروف به “حلقه آتش” و هم از خورشید گرفتگی کامل از نقاط مختلف زمین قابل مشاهده خواهد بود. این رویداد در 20 آوریل 2023 برگزار می شود و از جنوب شرقی اقیانوس آرام و بخش هایی از آمریکای جنوبی قابل مشاهده خواهد بود.

اما کسوف جزئی بعدی در 30 آوریل 2022 رخ خواهد داد و از جنوب شرقی اقیانوس آرام و بخش هایی از آمریکای جنوبی قابل مشاهده خواهد بود. خورشید گرفتگی جزئی بعدی در 25 اکتبر 2022 رخ خواهد داد که از بخش هایی از اروپا، شمال شرق آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا قابل مشاهده است.

کسوف بعدی “حلقه آتش” نیز در 14 اکتبر 2023 رخ خواهد داد و از شمال، جنوب و آمریکای مرکزی قابل مشاهده خواهد بود.

خورشید گرفتگی کامل بعدی در 8 آوریل 2024 رخ خواهد داد که می توان آن را از بخش هایی از آمریکای شمالی و مرکزی مشاهده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید