روسیه و چین روزانه به ماهواره های آمریکا حمله می کنند


به گفته یکی از ژنرال‌های نیروی فضایی، ماهواره‌های ایالات متحده تحت حملات مداوم قرار دارند و چین می‌تواند تا پایان دهه به بزرگترین قدرت فضایی تبدیل شود.

ژنرال دیوید تامپسون، معاون اول رئیس عملیات فضایی به واشنگتن پست گفت:

تهدیدها هر روز در حال افزایش هستند و این در واقع تکامل یک تجارت است که برای مدت طولانی در جریان بوده است. ما اکنون در نقطه ای هستیم که راه های زیادی برای به خطر انداختن سیستم های فضایی داریم.

ایالات متحده

این ژنرال آمریکایی همچنین گفت: این کشور همچنین باید با حملات برگشت پذیر به ماهواره هایی که آسیب جدی دائمی وارد نمی کند و به صورت روزانه با استفاده از وسایل غیر جنبشی مانند لیزر، مسدود کننده فرکانس رادیویی و حملات سایبری انجام می شود، مقابله کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کارشناسان در سراسر جهان به استفاده از سلاح های جنبشی علیه ماهواره ها اعتراض دارند زیرا استفاده از آنها می تواند زباله های فضایی را در سراسر سیاره افزایش دهد و در بدترین حالت، بشریت را روی زمین به دام بیندازد.

چین در حال حاضر در حال ساخت نسخه خود از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و صدها ماهواره اطلاعاتی، رصدی و شناسایی است. گفته می شود که این کشور آسیایی دو برابر ایالات متحده استارت دارد.

تامسون گفت: «چینی ها در واقع خیلی جلوتر از روسیه هستند. آنها سیستم عامل ها را با سرعت فوق العاده ای کار می کنند. با این حال وی افزود:

ما هنوز هم بهترین در جهان هستیم، اما آنها به وضوح و به سرعت در حال پیشرفت در مهارت هستند. اگر ما نتوانیم تعدیل کنیم، ایالات متحده باید برای بقیه این دهه نگران باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد دولت با حزب کمونیست چین برای تعیین استاندارد بین‌المللی فضای سایبری در تماس است، اما به نظر می‌رسد پکن به مذاکرات آن‌ها پاسخی نمی‌دهد.

آژانس فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) و آژانس فضایی ملی چین هنوز به این گزارش و ژنرال ایالات متحده پاسخی نداده اند.

دیدگاهتان را بنویسید