بیمه مسئولیت شخص ثالث گران نیست



مدیرعامل بیمه ایران گفت: در مقایسه با افزایش هزینه در سایر بخش ها، قیمت بیمه مسئولیت افزایش نیافته است.

سید مجید بختیاری در گفت وگو با ایسنا، در این نمایشگاه درباره امکانات و دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد بودیم که چگونه جوانان این کشور با امکاناتی که در کشور وجود دارد، راه حل های خوبی برای رفع آن پیدا می کنند. حل مشکلات در زمینه های مختلف». ارائه شده توسط فرهنگ، صنعت، پزشکی و غیره.

وی با اشاره به همکاری مشترک بیمه گران و جهاد دانشگاهی گفت: می توانیم بخشی از نیازهای بیمه ای و پژوهشی این مجموعه را تامین کنیم. مثلاً در بحث پزشکی و ناباروری وقتی صحبت از خلاقیت، نوآوری و همکاری می شود، خطر ناباروری را می توان در قالب یک جامعه آماری توسط زوج هایی که مایل به ازدواج هستند بیمه کرد. صنعت بیمه نیز به عنوان یک صنعت سرمایه گذاری ممکن است در پروژه های خاصی برای خروج از مرحله تحقیقاتی و تجاری سازی سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: جهاد دانشگاهی می تواند در زمینه بیمه کمک زیادی کند. به عنوان مثال، جهاد دانشگاهی در علوم انسانی و آموزشی می تواند توانایی های فراوانی برای نیروی انسانی بیمه شده داشته باشد.

وی ادامه داد: روحیه کارآفرینی و خلاقیت در این نمایشگاه مشهود است و بیمه به شدت به آن روحیه نیاز دارد. در واقع بیمه به مدیران و کارشناسان خود نیاز دارد که روش های قدیمی را کنار گذاشته و توسط افراد خلاق و کارآفرین آموزش ببینند.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس گزارش بیمه مرکزی در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو بدون بیمه مسئولیت شخص ثالث وجود دارد. به نظر شما علت چیست؟ گفت: نمی دانم این عدد درست است یا نه. تا جایی که می دانیم بیمه مسئولیت شخص ثالث قانونی است و مردم از این امر استقبال می کنند. البته ممکن است ادوات کشاورزی یا خودروهای خارج از سرویس و حتی تعداد کمی از افراد هنوز خودروی خود را بیمه نکرده باشند.

لازم به ذکر است رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ 29 آذرماه سال جاری رونمایی تشریفاتی از سامانه های مدیریت الکترونیکی صندوق بیمه اشخاص وی اظهار داشت: از 25 میلیون خودروی کشور که معادل 23 میلیون و 500 هزار خودرو است، دارای بیمه مسئولیت شخص ثالث است.

بختیاری در پاسخ به سوال دیگری که آیا افزایش قیمت بیمه منجر به کاهش تقاضا نمی شود؟ وی گفت: در مقایسه با سایر افزایش هزینه ها، قیمت بیمه افزایش نیافته است. از طرفی اگر دقت کنید بیمه یک نفر حدود 600 میلیون تومان است. در مقابل، مبلغی که مردم برای بیمه می پردازند چندان زیاد نیست.

وی در پایان گفت: بیمه علاقه ای به افزایش قیمت ندارد اما باید گفت که نسبت به سایر قیمت ها در کشور بیمه گران نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید