وضعیت متفاوت خراسان جنوبی در نقشه کرونا؛ طبس سرخ شد



به گزارش روز جمعه ایرنا، بر اساس آخرین تغییرات نقشه رنگی شهرهای کشور که از فردا 13 آذرماه اعمال می شود؛ تهران و 14 مرکز استان پس از عبور از تاج پنجم، خود را در آب کرونا دیدند.

در نتیجه 284 شهر کشور روی آب (کم خطر)، 153 شهر زرد (متوسط ​​خطر)، 9 شهر نارنجی (پرخطر) و 2 شهر قرمز (خطر بسیار بالا) قرار دارند.

وضعیت خراسان جنوبی در نقشه تاج کشور با سایر استان ها متفاوت است، به طوری که شهرستان طبس در خراسان جنوبی به همراه شهرستان بهاباد یزد تنها شهرهای سرخ رنگ کشور هستند که به دلیل افزایش تاج، دوباره در وضعیت تاج قرمز قرار گرفته اند. فرآیند بستری شدن عروق کرونر

طبس که بزرگ‌ترین شهر خراسان جنوبی است و در مسیر ارتباطی چند استان کشور قرار دارد، در رنگ‌بندی قبلی قرمز بود.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی نقشه کرونا که امروز (جمعه) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهر نهبندان که در حالت زرد قرار داشت، دوباره نارنجی شد و فردوس نارنجی ماند.

بنابراین از 9 شهر نارنجی کشور، 2 شهر متعلق به خراسان جنوبی است.

بیرجند نیز از نارنجی به زرد تغییر رنگ داد و پس از مدت ها مرکز استان رنگی غیر از قرمز و نارنجی پیدا کرد.

شهرستان های خوسف و زیرکوه در وضعیت آب یا کم خطر و بقیه شهرستان های خراسان جنوبی در وضعیت زرد قرار دارند.

خراسان جنوبی 11 شهر دارد و در رنگ‌بندی قبلی تاج کشور، سه شهر این استان شامل بیرجند، طبس و فردوس همگی نارنجی و سایر شهرها زرد بودند.

دبیر ستاد پیشگیری و درمان تاج و تخت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر روند ثابت در استان گزارش شده است، اما وضعیت همچنان بی ثبات است.

غلامرضا شریف زاده افزود: تاکنون 85 درصد از جمعیت هدف در خراسان جنوبی دوز اول و 72 درصد دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اولین مورد خاص ابتلا به ویروس کرونا در بیرجند در چهارم اسفند ماه سال 1396 گزارش شد و این استان تاکنون پنج موج کووید 19 را تجربه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید