قبل از ازدواج چقدر وقت بگذاریم تا طرف مقابل را بشناسیم؟


سعیده کبیری درباره اهمیت شناخت زوج ها قبل از ازدواج گفت: شناخت ازدواج یعنی اول خود را بشناسم، چه وظایفی دارم، چه نقاط قوت و ضعفی دارم. یعنی داشتن یک محور مختصات کامل و جامع برای خودم و فردی که می خواهم با او ازدواج کنم.

کبیری درباره اهمیت دانش پیش از ازدواج ادامه داد: ازدواج دنیایی ناشناخته است و هر چقدر زوجین در زمره دانش پیش از ازدواج قرار گرفته باشند نمی توانند بگویند که شناخت صددرصد ساخته شده است.

این زوج درمانگر ادامه دادند: وقتی دختر و پسری وارد دنیای شناخت نمی شوند با تعارضات مختلفی مواجه می شوند. در نتیجه توانایی مدیریت زندگی مشترک را از دست می دهند.

وی افزود: اگر مسئولیت ها و نیازهای خود را برای زندگی مشترک بشناسیم و بشناسیم، دیگر خللی در زندگی مشترکمان ایجاد نمی شود.

مهدی پاشانامه، مربی و مدرس مهارت های زندگی و پیش از ازدواج، تعریف متفاوتی از شناخت ارائه کرد و گفت: چون ازدواج یک سفر است و ما نیاز به جهیزیه روانی و ابزاری داریم و چون این سفر مقصد می خواهد، بله، در این سفر به معرفت نیاز داریم. . به عبارت دیگر دانستن یعنی شناخت نیازهای خودم و دیگران و اینکه چگونه می توانم به درستی آنها را برآورده کنم.

این دایره المعارف در مورد راه هایی صحبت می کند که می توانید یک زوج را بشناسید: چهار اصل وجود دارد که دانش نهایی طرف مقابل را تشکیل می دهد. از سوی دیگر، از آنجایی که انسان مدام در حال انتخاب است، نمی داند که انتخاب هایش بر اساس احساسات است یا منطق.

وی ادامه داد: در اینجا علم قبل از ازدواج ضروری می شود. از سوی دیگر، دو نوع انتخاب در زندگی وجود دارد. انتخاب یا مهم است یا بی اهمیت و انتخاب مهمی است که می تواند عواقب بلندمدتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تجهیزات ضروری برای انتخاب های زندگی باید دارای تجهیزات لازم باشد، گفت: این تجهیزات به فرد کمک می کند تا دانش و یادگیری بیشتر در مورد ازدواج را بیاموزد.

“اگر ازدواج بر اساس منطق باشد، چه کسی حاضر است درآمد، نیازها و خود را به اشتراک بگذارد؟” بنابراین، اصالت ازدواج مبتنی بر عواطف است; و از آنجایی که این ازدواج باید زیر چتر منطق اجرا شود، دانش قبل از ازدواج مهم است.

وی افزود: باید بدانیم که شناخت قبل از ازدواج مهم است و عدم شناخت زوجین باعث ایجاد اختلاف و مشکل می شود.

سعیده کبیری در پاسخ به این سوال که می گوید قبل از ازدواج چشمانتان را باز کنید و بعد از ازدواج هم همانطور که درست است نیمه باز باشید، گفت: همیشه توصیه می کنیم قبل از ازدواج مغرضانه باشید و به جزئیات برای همه توجه کنید. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که ما به جزئیات اصلی اشاره می کنیم، نه جزئیات ثانویه.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی از زوجین درباره هدف ازدواج می‌پرسیم، همه معتقدند که می‌توانند آرام شوند. اما آرامش به چه معناست؟ برای عده ای آرامش خاطر در معنویت خلاصه می شود، آرامش خاصی را در کسب درآمد می بینند و این عنوان کلی برای همه افراد معانی مختلفی دارد.

کبیری گفت: اکثر زوج ها قبل از ازدواج از خصوصیات منفی طرف مقابل خود بی اطلاع هستند و به آنها پیشنهاد می کنم حداقل سه ماه فرصت داشته باشند تا با یکدیگر آشنا شوند.

وی گفت: هر انسانی کامل نیست و در هر انسانی ضعف هایی وجود دارد.

این روزنامه در پاسخ به سوال یکی از شهروندان که چرا شناخت قبل از ازدواج اجباری نیست، افزود: سازمان ملی جوانان طرح مشاوره قبل از ازدواج را داشت که به دلایلی آن طرح معلق ماند. از طرفی بحث ازدواج در کشور یک موضوع فرهنگی است. اصرار خانواده ها باعث می شود افراد کیسی را برای ازدواج انتخاب کنند که بعد از مدتی تصمیم به مشاوره می گیرند که دیگر دیر شده است.

کبیری با اشاره به اهمیت آشنایی زوجین قبل از ازدواج، گفت: تا زمانی که احساسات افراد عمیق و ریشه دار نشده است، افراد برای آشنایی با یکدیگر به مراکز مشاوره مراجعه کنند. اینجاست که نقش خانواده ها مشخص می شود.

وی پیشنهاد کرد: خانواده ها و کسانی که ازدواج می کنند پس از دو یا سه جلسه که خانواده ها بر سر شرایط آنها توافق کردند به مشاور ارجاع داده شوند و در صورتی که مشاور سلامت روانی زوجین را تایید کرد از امکان این امر اطمینان حاصل شود. سفر با خانواده ها

کبیری در پایان خاطرنشان کرد: زوجین قبل از ازدواج باید حداقل 4 تا 6 ماه را فقط به عنوان شناخت طرف مقابل در چارچوب یک رابطه سالم، زیر نظر خانواده سپری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید