سفیر ایران: دانشجویان در استقلال و پیشرفت کشور پیشگام هستند


به گزارش ایرنا از مسکو، مراسم گرامیداشت روز دانشجو شامگاه یکشنبه در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد و دانش آموزان به بیان مشکلات تحصیلی خود در این کشور پرداختند.

افزایش سرسام آور شهریه دانشجویان ایرانی مقیم روسیه به دلیل نوسانات ارزی در کشور، دریافت مبالغ هنگفت و غیر واقعی از شرکت های اعزام دانشجو، عدم انتشار صحیح اطلاعات آموزشی موسسات اعزام دانشجو، ایجاد مشکلات مصنوعی توسط شرکت های انتفاعی دانشجویان، بی توجهی برای کیفیت برخی موسسات آموزشی، عدم به رسمیت شناختن مدارک برخی از دانشگاه های روسیه توسط وزارتخانه های علوم و بهداشت، عدم وحدت بین دانشجویان در حال تحصیل در روسیه، بی توجهی به مشکلات دانشجویی برخی از دانشگاه های روسیه و مشکلات کنسولی. دانش آموزان حاضر در مراسم

سفیر ایران: دانشجویان در استقلال و پیشرفت کشور پیشگام هستند

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی در اروپا که از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشت، با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه، گزارشی از موضوعات مطرح شده در دیدار با دانشجویان مسکو با وزارتخانه های مسئول ارائه کرد. در ایران ارائه شده است.

سفیر ایران: دانشجویان در استقلال و پیشرفت کشور پیشگام هستند

وی همچنین با اشاره به روند سازنده و موثر جنبش های اجتماعی و سیاسی دانشجویی در تاریخ کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بر نقش درخشان این جنبش ها در پیشرفت کشور و رسالت مهم دانشجویان برای پرداخت ویژه تاکید کرد. توجه به توسعه علمی جهانی و فراتر از مرزهای دانش را یادآور شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در پیامی ضمن تبریک راه علم و دانش به تمامی دانشجویان به ویژه دانشجویان ایرانی شاغل در دانشگاه های فدراسیون روسیه، بر نقش کلیدی و تاثیرگذار دانشجویان در توسعه تاکید کرد. ایران اسلامی

جلالی در تشریح تحولات تاریخی کشور و وقایع 16 آذر 1332 که منجر به شهادت سه تن از دانش آموزان جوان کشور شد، دیدگاه های تاریخی را از رویدادی که نماد مقابله با استعمار خارجی، استبداد داخلی و عدالت است، برشمرد.

سفیر ایران در مسکو در ادامه به حدود 4000 دانشجوی ایرانی در حال تحصیل در روسیه اشاره کرد و گفت: دانشجویان در تمامی رشته ها در استقلال، آزادی و پیشرفت اسلامی ایران پیشگام هستند.

سفیر ایران: دانشجویان در استقلال و پیشرفت کشور پیشگام هستند

جلالی افزود: امروز دانش آموزان فهیم و بصیر با ایجاد پیوند ناگسستنی علم، ایمان و عمل به نمادی بارز از خودباوری در راه علم و آزادی تبدیل شده و همواره تاریخ ایران را به حضور حماسی خود مزین کرده اند. “

وی با اشاره به لزوم توجه دانشجویان به تقویت گروه های نظری، ارتباط با کارشناسان دینی، تحلیل صحیح حوادث و امید به آینده، دانشجویان را نماد فرهنگ و تمدن ایرانی، هویت ملی و سفیران دیپلماسی عمومی و حل و فصل دانست. مشکلات اتحادیه های دانشجویی

پخش کلیپ روز دانشجو، تریبون رایگان، پاسخ به سوالات دانشجویان و تجلیل از بسیاری از دانشجویان برتر و نخبه ایران در دانشگاه های روسیه از دیگر برنامه های به نمایش درآمده در این مراسم است.

سفیر ایران: دانشجویان در استقلال و پیشرفت کشور پیشگام هستند

دیدگاهتان را بنویسید