خواص برگ های معطر برای زیبایی پوست و رشد مو


برگ های گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که نقش مهمی در سلامت انسان دارند. برگ بو نه تنها برای سلامتی و بهبود بیماری ها موثر است، بلکه به دلیل ترکیبات مفیدی که برای پوست و مو دارد و برای رفع مشکلات پوست و مو نیز موثر است. در این قسمت به معرفی خواص برگ برای پوست و مو می پردازیم.

فواید برگ های معطر برای پوست

همه می خواهند پوستی صاف و تمیز بدون لک داشته باشند. برگ بو مشکلات پوستی را تسکین می دهد و به حفظ سلامت پوست کمک می کند. در ادامه با خواص بی نظیر برگ های معطر برای پوست آشنا می شوید.

جوانسازی پوست صورت

برگ بو به دلیل غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و آژنول برای پوست بسیار مفید است. برگ های بو همچنین استرس را کاهش داده و به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و پیری پوست کمک می کند.

برگ و پوست عطر

پاکسازی پوست

روغن برگ معطر یا روغن بو خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و برای پوست بسیار مناسب است و استفاده از آن پوست را کاملا تمیز می کند.

درمان التهاب پوست

برگ ها دارای خواص ضدباکتریایی و ضد قارچی هستند، زخم ها را التیام می بخشند، درد ناشی از نیش حشرات را کاهش می دهند و التهابات پوستی را التیام می بخشند.

ویژگی های بوی برگ

درمان لک های پوستی

از برگ های معطر استفاده کنید تا پوستی سالم، صاف و بدون لک داشته باشید. برای این کار میوه برگ بو را پودر کرده و با عسل مخلوط کرده و روی لکه بمالید تا لکه های غیر طبیعی پوست از بین برود.

ماسک عطر با برگ برای پوست صورت

برای داشتن پوستی خوب و تمیز ماسکی از برگ های خوشبو تهیه کنید و روی پوست بمالید. برای تهیه این ماسک، 5 برگ معطر خشک را با 2 فنجان آب جوش به مدت 2 دقیقه بجوشانید، سپس در یک کاسه بزرگ بریزید، صورت خود را با بخار آب بپوشانید و سر خود را با حوله بپوشانید تا بخار کاملا جذب پوست شود. صورتت.

ماسک از برگ

فواید برگ های معطر برای مو

بسیاری از افراد با مشکلات مو مانند شوره سر، ریزش مو و غیره دست و پنجه نرم می کنند و از مواد شیمیایی و شامپوهای مختلف برای حفظ سلامت و ضخامت موهای خود استفاده می کنند. در این بخش، اگر مشکلی با موهای خود دارید، Damp Health را به شما توصیه می کنیم. از برگ های معطر برای رفع مشکلات موهای خود استفاده کنید.

درمان شوره سر

برای درمان شوره سر مفید است زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و مواد شیمیایی و فرار است که شوره سر را التیام می بخشد.

درمان شوره سر

درمان شپش سر

مواد طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانند به درمان شپش سر کمک کنند. یکی از این مواد برگ های بدبو است که می توان از آن برای درمان شپش سر استفاده کرد.

اگر شپش سر دارید برای درمان آن حدود 50 گرم برگ معطر خشک را در 400 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید تا عصاره آن بیرون بیاید و یک چهارم باقیمانده آن را به موها و ریشه ها بمالید. روی موها و بعد از 3 تا 4 ساعت با آب گرم بشویید.

درمان ریزش مو

اگر از ریزش مو رنج می برید و موهای نازکی دارید، از جوشانده، چای و روغن برگ معطر برای درمان ریزش مو استفاده کنید تا ریزش مو از بین برود.

ماسک برگ بو برای مو

۲ تا ۳ برگ معطر را در ظرفی آب جوش بریزید و بگذارید تا عصاره آن بیرون بیاید سپس موهایتان را شامپو زده و بشویید و پس از شستن مقداری از آب حاصل را به موهایتان بمالید. شوره سر را درمان می کند و ریزش مو را متوقف می کند.

توجه:

برگ های معطر می توانند در برخی افراد واکنش های آلرژیک مانند درماتیت یا اگزما ایجاد کنند، بنابراین قبل از استفاده از ماسک معطر به صورت و نواحی حساس بدن، مقدار کمی از آن را به مدت حداقل 20 دقیقه روی پوست دست خود بمالید. مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید

دیدگاهتان را بنویسید