جک 3.5 میلی متری هدفون نیز از گوشی های میان رده حذف شده است


مرگ جک 3.5 میلی متری هدفون یکی از بزرگترین کابوس های کاربران در کل بازار موبایل و نه تنها برای گوشی های پرچمدار است. اما زمانی که اپل در سال 2016 این کار را انجام داد و تصمیم گرفت جک هدفون را از آیفون 7 حذف کند، برخی فکر نمی کردند که پس از چند سال دیگر جایی برای این پورت کاربردی در گوشی های پرچمدار وجود نداشته باشد. اما در راستای رویکرد شرکت ها در سال های اخیر، احتمالا این بندر به زودی به کلی فراموش خواهد شد.

شروع به برداشتن جک 3.5 میلی متری هدفون کنید

زمانی که کوپرتینوها تصمیم خود را برای حذف جک هدفون از آیفون‌ها اعلام کردند، مورد حمله شرکت‌های مختلف قرار گرفتند، اما در نهایت اکثر آن‌ها از این کار پیروی کردند. به عنوان مثال، سامسونگ، شیائومی و وان پلاس جک هدفون را از پرچمداران خود حذف کرده اند، اما هدفون های میان رده و پایین رده همچنان دارای چنین درگاهی هستند.

شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ منطقی هستند که در این مسیر حرکت کنند، زیرا نه تنها بر بازار تسلط دارند و می توانند اقدامات خود را به دیگران دیکته کنند، ما همچنین کیسه های هوای بی سیم زیادی در سبد محصولات آنها داریم. ایرپادهای اپل و گلکسی بادز فروش خوبی دارند و طرفداران زیادی دارند، بنابراین این شرکت ها تصمیم گرفته اند جک هدفون و سپس خود هدفون را از جعبه محصول خود حذف کنند تا از فروش لوازم جانبی و همچنین کاهش هزینه های خود بهره مند شوند.

ممکن است این موضوع برای خریداران گوشی های پرچمدار چندان مهم نباشد، اما در بازار گوشی های میان رده و پایین رده، وضعیت متفاوت است. اما به نظر می‌رسد شرکت‌ها می‌خواهند دستگاه‌هایشان حداقل در این زمینه، بدون توجه به بخش سازنده آن‌ها، بیشتر شبیه به پرچم‌داران باشند.

در همین حال، طبق رندرهای گلکسی A53 و پیکسل 6a، گوشی های میان رده حداقل سال آینده از جک هدفون صرف نظر خواهند کرد. در حالی که گوشی های پیکسل هنوز در بازار بزرگ نشده اند، گوشی های Samsung Galaxy A از فروش بالایی برخوردار هستند و خریداران زیادی دارند. ظاهراً بخش زیادی از خریداران هدفون در بازار باید خود را برای حذف جک هدفون آماده کنند.

پیشرفت در کیسه هوا، فراموش کردن هدفون های سیمی

اتصال سیمی برای گوشی های هوشمند به طور کلی رو به کاهش است و حتی هدفون های دارای رابط USB-C نیز در بازار عملکرد خوبی نداشته اند. یکی از این مشکلات مربوط به انواع مختلف این پورت است که می تواند منجر به کار نکردن هدفون با برخی از گوشی ها شود. به عنوان مثال، هدفون OnePlus Bullets با رابط Type-C با پیکسل 3 XL کار نمی کند.

علاوه بر این، پیشرفت در ارتباطات بی سیم را نباید نادیده گرفت. ما اکنون تأخیر کمتر، سطح باتری بالاتر و ارتباطات قابل اعتمادتری داریم. در همین حال، برخی از هدست های بلوتوث به سرعت و به صورت خودکار به گوشی ها متصل می شوند. حتی می توانید برخی از آنها را به چندین دستگاه متصل کرده و بین آنها سوئیچ کنید. علاوه بر این، کیسه های هوا ممکن است برای فعالیت های خاص، مانند ورزش، بهتر عمل کنند.

جک 3.5 میلی متری هدفون بازنشسته در بازار موبایل

پاسخ این سوال به کیسه هوای بی سیم بستگی دارد. زمانی که قیمت آن ها به اندازه ای پایین است که بتوان آن ها را در کنار هم قرار داد و البته از کیفیت شارژ و صدای قابل قبولی برخوردار هستند، باید منتظر حذف جک 3.5 میلی متری هدفون از روی گوشی ها باشیم. البته این زمان دور از دسترس نیست.

به عنوان مثال، برخی از کیسه های هوا با کیفیت صدای تقریبا قابل قبول قیمتی کمتر از 50 دلار دارند یا با کپی های ایرپاد با قیمت کمتر از 100 دلار روبرو هستیم. در حالی که شرکت‌ها قبلاً شروع به برداشتن هدفون از قاب هدفون خود کرده‌اند، ممکن است پس از تصمیم به حذف جک هدفون از محصولات متوسط ​​به پایین، برای مدتی کیسه‌های هوای بی‌سیم ارزان را در جعبه خود قرار دهند.

ما به طور کلی به سمت آینده بدون پورت می رویم زیرا حذف بنادر هزینه های تولید را کاهش می دهد و همچنین سود تولید کنندگان را افزایش می دهد. علاوه بر این، سازندگان می‌توانند به باتری‌های بزرگ‌تر روی بیاورند و در نتیجه شارژ بالاتری داشته باشند یا تاثیری بر شارژ با تراشه‌های قوی‌تر نداشته باشند. علاوه بر این، هیچ هدفونی در جعبه همراه گوشی وجود نخواهد داشت و شرکت ها نیز از فروش ایربگ سود خواهند برد.

با این رویکرد به احتمال زیاد تا دو سه سال آینده خبری از جک هدفون روی هیچ یک از گوشی های موجود در بازار حتی در محصولات اقتصادی نباشد. سامسونگ و گوگل نیز مانند سایر شرکت‌ها احتمالاً از این روند پیروی خواهند کرد.

با روی آوردن کاربران گوشی های پرچمدار و حتی رده بالا به کیسه هوای بی سیم، خریداران محصولات میان رده و حتی پایین رده در آینده نیز همین کار را خواهند کرد و ارزش بازار هدفون های بی سیم افزایش خواهد یافت.

از نظر مصرف کننده، حذف جک هدفون خسته کننده است، به خصوص اگر هدفون گران قیمتی داشته باشید. اما باید برای آینده آماده باشید، زمانی که نه تنها جک هدفون، بلکه شاید گوشی پورت نداشته باشد و همه چیز به صورت بی سیم انجام شود، هرچند که انتظار نداریم به این زودی ها اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید