بازماندگان تاج معمولاً یک سال پس از بیماری شدید می میرند


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که از یک عفونت شدید کووید-۱۹ جان سالم به در می‌برند معمولاً بهای سنگینی برای آن می‌پردازند. بر اساس مطالعات انجام شده، احتمال مرگ پس از 12 ماه در بازماندگان کرونا بیش از دو برابر بیشتر از افرادی است که آزمایش کرونا آنها منفی است. علاوه بر این، این احتمال برای افراد زیر 65 سال حتی بیشتر بود.

دانشمندان می گویند برای تعیین نتیجه نهایی به تحقیقات بیشتری نیاز است. اما مطالعاتی که تاکنون انجام شده نشان داده است که علائم این بیماری حتی پس از پاکسازی کامل بدن در افراد دیده می شود و کسانی که در بیمارستان بستری شده اند بیشتر اوقات به همین سرنوشت دچار شده اند.

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا تابستان امسال مقاله‌ای منتشر کردند که نشان می‌داد بیماران بستری و نجات یافته پس از شش ماه بهبودی، احتمال بیشتری دارد که مجدداً بستری شوند. حتی مشخص شده است که احتمال ابتلا به آن در افرادی که به شدت آلوده شده اند نیز بیشتر است.

حدود 14000 بیمار در این مرکز تحت نظر بودند که از این تعداد 178 بیمار مبتلا به بیماری شدید، 246 بیمار خفیف و مابقی معاینه عروق کرونر و سایرین به دلایل دیگر بیمار شدند. عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز در این مطالعه در نظر گرفته شد.

این مطالعه نشان داد که نجات یافتگان از بیماری شدید قرنیه 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که پس از 12 ماه که آزمایش کرونر آنها منفی بود، بمیرند. بیش از 52 درصد از مبتلایان به این بیماری در طی یک سال جان خود را از دست دادند. با این حال، هیچ خطری برای افرادی که شدت آنها خفیف یا طبیعی بود گزارش نشده است.

این نتایج نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری کووید-19 محدود به زمان شروع آن نیست و ممکن است بعداً افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

حدود 20 درصد از این مرگ و میرهای پس از عفونت به دلیل مشکلات تنفسی یا قلبی عروقی است که ویروس کرونا به آنها آسیب می رساند. با این حال، تمام علائم عفونت شدید Quid-19 ناشی از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی به ویروس بود.

در حالی که این مرگ و میرها به طور مستقیم با کووید-19 مرتبط نیستند، این داده ها نشان می دهد که مشکلات بیولوژیکی و استرس فیزیولوژیکی مرتبط با این بیماری تأثیر قابل توجهی بر این پیامدها داشته است. علاوه بر این، افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی بودند، اما در این مطالعه و در شرایط ذکر شده، میزان مرگ و میر در افراد زیر 65 سال به طور قابل توجهی بیشتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید