چگونه دوچرخه سواری به جلوگیری از آلودگی هوا کمک می کند!


پیشرفت تکنولوژی و صنعت بسیاری از نیازهای بشری را برآورده کرده است، اما در مقابل، ناگزیر مردم با مشکلاتی که مهم ترین آن آلودگی هوا است دست و پنجه نرم می کنند و آسیب های جبران ناپذیری را متحمل می شوند. به منظور کاهش عوامل زیان آور توسعه صنعتی و رشد جوامع شهری، فراهم آوردن بستری ضروری است که بتواند با فرهنگ سازی بخشی از مشکلاتی را که مردم در شکل گیری آن نقش دارند، کاهش دهد. امروزه در نتیجه توسعه شهری و افزایش بی رویه آلودگی های زیست محیطی، جامعه شهری به شدت تحت تاثیر هوای آلوده قرار گرفته و رنج ها و مشکلات فراوان ناشی از هوای بد را متحمل می شود. یکی از مهم ترین راه های برون رفت از این بحران دوچرخه سواری است و جوامع با فرهنگ شهرنشینی سعی دارند با اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری زندگی سالمی را برای دیگران فراهم کنند.

دوچرخه ابتدایی ترین وسیله حمل و نقل بدون سوخت است

وقتی از آلودگی هوا صحبت می کنیم، تمام صحبت ها بر سر کاهش مصرف سوخت است. آلودگی هوا توسط عوامل متعددی مانند کارخانه ها، بسیاری از بخش های تولیدی و حمل و نقل عمومی و خصوصی ایجاد می شود. از میان تمامی این عوامل، خودروها به ویژه تاکسی ها و خودروهای فرسوده سهم زیادی از این عوامل مخرب را دارند. در حالی که دوچرخه سواری یک ورزش است، می توان آن را به عنوان راهی ساده و کاربردی برای مقابله با بسیاری از مشکلات اجتماعی و بهداشتی معرفی کرد. این روزها آلودگی هوا به حدی افزایش یافته که خانواده ها حتی در خانه های خود نیز از این عامل مرگبار در امان نیستند. تنها راه نجات بشریت از این مشکل، محدود کردن تردد خودروها به ویژه خودروهای تک سرنشین در شهرهاست.

دکتر ساین

بد نیست بدانید اکثر خودروهایی که ساعت ها پشت ترافیک شهرها هستند، تنها برای رسیدن به مسیرهای کمتر از پنج کیلومتر از خودروی سواری استفاده می کنند. اگر کمی بیشتر به آن فکر کنید، به عمق فاجعه پی خواهید برد. اگر همه رانندگان این خودروها کارهای روزانه خود را با دوچرخه انجام دهند، نه تنها در برابر بی حرکتی و اثرات منفی آن مصون می مانند، بلکه می توانند بدون نیاز به تنفس هوای آلوده، کارها را سریعتر انجام دهند. دوچرخه نه تنها نیازی به سوخت ندارد، بلکه به روغن موتور، روغن ترمز و… نیز نیاز دارد که دی اکسید کربن و آلاینده های زیادی تولید می کند و توسعه فرهنگ دوچرخه، هزینه های رفت و آمد و نگهداری این دستگاه را به حداقل می رساند.

دوچرخه سواری یک وسیله حمل و نقل تمیز است

این را در نظر داشته باشید، مطالعات نشان داده است که رانندگان در ترافیک پنج برابر بیشتر از دوچرخه سواران در معرض هوای آلوده هستند. برای توسعه این روش حمل و نقل پاک، به زیرساخت های گسترده نیاز داریم. این را دوچرخه سوارانی که در سطح شهر سفر می کنند به خوبی درک می کنند. طبیعتاً به دلیل نبود زیرساخت های کافی و مسیرهای ویژه برای دوچرخه سواران، تعداد آنها در سطح شهر بسیار کم است. این بدان معناست که رانندگان خودروها توجه چندانی به سلامت دوچرخه سواران و حق سفر آنها ندارند. مقالات زیادی در زمینه فرهنگ سازی دوچرخه سواری، ابزارهای سلامت در مجلات معتبری مانند http://www.cyclingnews.com منتشر شده است و بسیاری از خبرگزاری ها، از جمله بی بی سی، با این ایده که دوچرخه سواری انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مطالب زیادی در این زمینه تولید و منتشر کرده اند.

سلامت دوچرخه سوار را در هوای آلوده حفظ کنید!

مردم انرژی زیادی را صرف دوچرخه سواری و پدال زدن می کنند. این باعث می شود که آنها برای تنفس به اکسیژن بیشتری نیاز داشته باشند. البته این موضوع ذهن شما را نیز به خود مشغول خواهد کرد زیرا یک دوچرخه سوار می تواند در حین دوچرخه سواری در شهرهای آلوده از آلودگی هوا جلوگیری کند. مطمئناً دوچرخه سواری در شهر آسان تر از ماشین است. دوچرخه سواران می توانند نزدیک ترین مسیرها را به مقصد خود انتخاب کنند و در جاده های فرعی با خودروهای کمتر حرکت کنند. البته امروزه با گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و آگاهی از فواید این ورزش، مسئولان شهری به فکر رفع موانع برای دوچرخه سواران و ایجاد مسیرهای ویژه و ایمن افتاده اند.

علاوه بر این، در حالی که هوای آلوده برای دوچرخه سواران مضر است، دوچرخه سواری حتی در هوای آلوده بسیار بهتر از استفاده از خودرو است. بی بی سی و مجله معتبر Cycling News با انتقادات زیادی مواجه شدند. بیشتر آلودگی در پشت ترافیک طولانی شهری یافت می شود. در حالی که خودروهای دو چرخ می توانند به سرعت از این ترافیک عبور کرده و در تقاطع های شلوغ مذاکره کنند.

آموزش دوچرخه سواری و تاثیر آن در کاهش آلودگی

به طور خلاصه، کل بحث استفاده از دوچرخه و کاهش آلودگی هوا این است که سوخت کمتری مصرف شود و گازهای مضر کمتری در جو باقی بماند. دوچرخه سواری هزاران فایده برای سلامتی دارد، اما به جای اینکه یک ورزش مفید باشد، پلی است به سوی جامعه ای متمدن و سالم که نیاز به آموزش دستی رایگان در فرهنگ دوچرخه سواری دارد. موضوعات مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانید ساعت ها و ساعت ها آنها را مرور کنید. توسعه و ترویج این ورزش قطعا می تواند جامعه را به سمت پویایی، نشاط و احیای هوای پاک سوق دهد. بسیاری از مجلات ورزشی هستند که سعی دارند دوچرخه سواری و استفاده از آن را از مقوله ورزش یا تفریح ​​به یک معضل و یک هنجار اجتماعی تبدیل کنند. مجله Rowerowy i Przyrodniczy یکی از معتبرترین و پیشروترین مجلات در این زمینه است.

بهترین مرجع آموزش دوچرخه سواری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، رسانه ها نقش بسزایی در دستیابی به اهداف جوامع دارند. هر حرکتی در جامعه برای رشد و توسعه نیازمند رسانه های تخصصی و پویا است. مجله دوچرخه و طبیعت سعی دارد سبک زندگی جدیدی را به جامعه بشری به عنوان مرجعی در آموزش دوچرخه، راهنمای خرید، راه اندازی دوچرخه، آموزش فنی، پزشکی و غیره به جامعه بشری بیاموزد و در واقع این مجله با ارائه آموزشی سعی در آگاهی بخشی به جامعه و داشتن یک زندگی پویا دارد. محتوا. برای استفاده از مقالات آموزشی از طریق لینک زیر به صفحه آن نشریه مراجعه کنید.

صفحه اصلی

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی با کسب و کار بازدیدکنندگان و عدم مسئولیت سایت در قبال آن منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید