پلانکتون؛ مجموعه ای از عکس ها در مورد دنیای میکروسکوپی پلانکتون


پلانکتون مجموعه ای از عکس ها درباره دنیای میکروسکوپی پلانکتون است. هدف مجموعه ا عنوان “پلانکتون” قرار بود بیننده را به سفر ببرد. در سفری که از آن به عنوان دنیایی مخفی یاد می کند که بیگانگان در آن زندگی می کنند.

پلانکتون اصطلاحی است که برای توصیف موجودات میکروسکوپی استفاده می شود. پلانکتون در اقیانوس ها منبع غذایی اصلی و ضروری برای بسیاری از آبزیان بزرگ و کوچک است. تا به امروز، دانشمندان حدود 5000 گونه شناخته شده از پلانکتون های دریایی را طبقه بندی کرده اند. پلانکتون ها به دو نوع اصلی فیتوپلانکتون و زئوپلانکتون طبقه بندی می شوند.

یان ون و جیکن / پلانکتونیمآبکاک حامل تخم


Yan van i Jiken / Planktonimلارو ماژ طیفی


یان ون و جیکن / پلانکتونیمون آیکن با تور پلانکتون کار می کند


یان ون و جیکن / پلانکتونیمگلئوتریشیا – Sinice


Yan van i Jiken / Planktonim مامان

فیتوپلانکتون ها (سلول های کوچک گیاه مانند)، مانند گیاهان و درختان روی زمین، مسئول تولید نیمی از اکسیژن زمین از طریق فتوسنتز هستند. زئوپلانکتون ستون فقرات زنجیره غذایی آبزیان است. پلانکتون همچنین نقش مهمی در چرخه کربن جهانی ایفا می کند. زیرا پلانکتون ها، نه درختان، مسئول انتقال بیشترین میزان دی اکسید کربن از جو هستند.

مقاله مرتبط:

به گفته ناسا، پلانکتون مسئول انتقال 10 گیگاتن کربن از جو به اعماق اقیانوس در هر سال است. حتی کوچکترین تغییر در رشد فیتوپلانکتون ها می تواند بر غلظت دی اکسید کربن اتمسفر تأثیر بگذارد که مستقیماً با دمای زمین مرتبط است.

مانند بسیاری از اشکال حیات روی زمین، این پلانکتون کلیدی توسط تغییرات آب و هوا، گرم شدن کره زمین و اسیدی شدن اقیانوس ها تهدید می شود.


یان ون و جیکن / پلانکتونیمتخم خارپشت دریایی


Yan van i Jiken / Planktonim


Yan van i Jiken / Planktonimمرحله پلانکتونیک لارو کرم لارو تغذیه ای


یان ون و جیکن / پلانکتونیمدیاتومه های کوزینودیکوس


Yan van i Jiken / Planktonimمستعمره ای از دیاتومها که به جلبک دریایی قرمز چسبیده است


Yan van i Jiken / Planktonimلارو اکینودرم


Aijken Winner می گوید:

این موجودات بسیار زیبا، متنوع و متعدد برای بسیاری از ما ناشناخته هستند. زیرا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. آنها به زیر سطح تمام آب های اطراف ما سفر می کنند و برای انواع حیات روی زمین ضروری هستند.

این مجموعه با عکاسی از موجودات از طریق میکروسکوپ ساخته شده است و زیبایی و ساختار ظریف موجودات کوچک را با جزئیات بسیار نشان می دهد.


یان ون و جیکن / پلانکتونیم

کک های آبی حامل تخم


Yan van i Jiken / Planktonimیان ون آیکن در محل کار

ون آیکن فیلمبرداری، کارگردانی، تهیه کنندگی و تدوین عکس و فیلم در این زمینه را بر عهده داشته است. این فیلم عمدا سالم و یانا ویندرنهنرمند معروف نروژی او آن را سروده است. صداها در محیط های صوتی در اعماق آب یا یخ ضبط می شوند و طیفی از فرکانس ها را پوشش می دهند که عموماً برای گوش انسان قابل شنیدن نیست.

اگر این مقاله را دوست داشتید و کنجکاوی شما را برانگیخت، در صورت تمایل بیشتر در این زمینه انجام دهید وب سایت یان ون آیکن تماشا کردن.

***

امیدوارم این قسمت عکس فوری خوش بگذره. آیا می دانید پلانکتون چقدر مهم است؟ به نظر شما مجموعه ون آیکن چقدر در ارتباط با این ژانر مفید است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید