معاون هنری ارشاد به زودی معرفی می شود / بررسی رویکردهای شورا – Agencja Informacyjna Mehr | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری اصلاحات انقلابی را در پیوست مورد تاکید قرار داده اند. این اطلاعیه.” کمیته.

وی همچنین تصریح کرد: رسیدگی به فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگی عمومی کشور صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم مصوبه مقام معظم رهبری برای اعضای جدید را در اولویت قرار دهیم. در دستور کار است.» فرهنگ عمومی کشور با بحث ها و مصوباتی جدی همراه است که تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مشکلات ما بعد از کرونا است. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور از گسترش تاج آسیب جدی دیده است و ما در شورای ملی فرهنگ عمومی به این موضوعات در دستور کار هستیم. جدای از عوارض جسمی، تاج عوارض جانبی دیگری نیز دارد، بنابراین در حال آماده سازی یک بسته کامل پس از تاج در شورای کل فرهنگ کشور هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتار جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم.

در همین حال اسماعیلی تصریح کرد: در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از تاج در شورای عمومی فرهنگ کشور هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که از اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و … تشکیل شده است و در غم و شادی خود با یکدیگر شریک می شوند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه انفجارهای تاج باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه می شود در باره بود. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارت بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها سعی در مدیریت بخشی از این مشکلات دارد.

وزیر فرهنگ و ریاست جمهوری در بخشی دیگر از این گفتگو در خصوص فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های اخیر با تهیه کنندگان برخی فیلم ها دیدار داشته ایم. ما از بازگشت رونق به سینما خرسندیم و امیدواریم که به طور کامل دستورالعمل‌های سلامت و علایق را رعایت کنیم. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند ا، شاهد ظرفیت کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور است.

اسماعیلی در پی انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنایت به همجواری با جشنواره موسیقی فجر افزود: معاون امور هنری و مدیر کل دفتر موسیقی معرفی می شود. به زودی.” اما در کل سیاست کلی موسیقی کشور در حال اجراست. در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز جلساتی داشته ایم. ما معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگ نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. از این رو در دولت سیزدهم تمام فعالیت ها در این زمینه بر روی موسیقی اصیل، بومی و نواحی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان متمرکز شده است.

* بررسی رویکردهای شورای ملی فرهنگ عمومی در اولویت است

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به الحاق احکام اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراها است. مهمترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول فرهنگ عمومی است و باید با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فعالیت ها تجدید نظر شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با عنایت به وظایف این شورا و تحقق منویات فرماندهی کل قوا، بازنگری در نگرش های شورای فرهنگ عمومی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ریاست اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است; این بدان معناست که شورای عالی انقلاب فرهنگی ممکن است بر اساس مصوبه جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و به سیاست گذاری دقیق دست پیدا کنید.

وزیر فرهنگ و مشاوره اسلامی ادامه داد: کار متراکم، قوی، علمی و همه جانبه مورد نیاز دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. باید از فرصت طلایی انتخاب مردم و فضای حاکمیتی در کشور استفاده کنیم و بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه پاسخ های معتبری دریافت کنیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل اعمال و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به یک برنامه مشخص و با برنامه زمانی دقیق برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری دست پیدا کنیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد که از پیش سفارش ورزش و فرهنگ عمومی، رویدادهای چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و فرهنگی برگزار شد. مسائل و نیازهای روز دانش آموز تبدیل می شود.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرون یک تحقق و امکان ارزیابی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط به تاج است.

در این جلسه محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید