رسوایی سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و پاسخ خشنی ایران



به گزارش ایرنا، کمیته دوم سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی قطعنامه رژیم صهیونیستی را تحت عنوان «فناوری کشاورزی و توسعه پایدار» بررسی کرد که در آن سفیر این رژیم مدعی شد ایران و سوریه به این قطعنامه رای منفی داده اند. ; این زمانی بود که جمهوری اسلامی ایران اصلا به قطعنامه صهیونیست ها رای مثبت نداد.

سفیر رژیم صهیونیستی که همواره از هر فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی جهانی و ایفای نقش قربانی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات هفت دهه خود علیه ملت مظلوم فلسطین استفاده می کند، همین ادعاها و ادعاها را علیه ایران و سوریه مطرح می کند.

به گزارش ایرنا، در آن زمان علی حاجیلری مشاور نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به این اتهامات و رسوایی سفیر رژیم صهیونیستی، سخنان خود را خنده دار خواند.

دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ایران به هیچ وجه در این رای گیری شرکت نکرد و بنابراین به قطعنامه رای موافق یا مخالف نداد.

حاجیلری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اصولاً موجودی به نام اسرائیل را که بخواهد به قطعنامه آن رای منفی یا مثبت بدهد، به رسمیت نمی شناسد، لذا ضروری است رئیس جلسه نسبت به این بی احتیاطی مضحک به سفیر رژیم صهیونیستی هشدار دهد.

وی گفت: در کنار این اشتباه پوچ، باید گفت که متأسفانه بار دیگر یکی از حاضران وقت گرانبهایی را از کشورهای عضو گرفت و سعی کرد از فضای کمیته دوم سوء استفاده کرده و اتهامات بی اساس را مطرح کند. و صبر نمایندگان کشور را در برابر همه دروغ ها و ادعاها بیازمایند.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران رو به رئیس جلسه کرد و از وی خواست که به نظام تذکر دهد و گفت: لطفاً عنوان دستور جلسه را با دقت بخوانید و اظهارات ایشان را به موضوعات مورد بررسی و به جای هدر دادن آن محدود کنید. وقت و تلاش گرانبهای ما را به ما بسپارید تا بتوانیم از این جلسه مهم استفاده کنیم و پاسخگوی اقدامات و جنایات فجیع خود در این عرصه باشیم.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در عین حال تاکید کرد: اتهامات پوچ مطرح شده در این نشست آنقدر بی اساس و بی ربط به موضوع بحث است که حتی ارزش پاسخگویی به خود را ندارد.

حاجیلری گفت: اگر بخواهیم فهرستی موجز و بسیار مختصر از تاریخ سیاه رژیم و جنایات آن در فلسطین اشغالی و منطقه غرب آسیا ارائه کنیم، کمیته دوم باید تمام وقت خود را صرف ارائه این فهرست کند که در نهایت کوتاه‌تر خواهد شد. زمان.”

واکنش قاطع و تکان دهنده دیپلمات ایرانی در سازمان ملل به وحشت سفیر رژیم صهیونیستی خنده نمایندگان کشورهای شرکت کننده را برانگیخت و سفیر این رژیم با عصبانیت از هیئت همراه به دلیل این اشتباه ناشیانه جلسه را ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید